خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شکست احتمالی نتانیاهو در انتخابات

به گزارش ادیان نیوز، نظرسنجی که اخیرا در سطح سرزمین های اشغالی صورت پذیرفته حکایت از احتمال پیروزی رقبای نتانیاهو تحت عنوان ائتلاف لیونی-هرتسوگ دارد. کابینه نتانیاهو چندی پیش و با رای پارلمان این رژیم منحل گردید و تاریخ اسفندماه بعنوان زمان برگزاری انتخابات آتی تعیین گردید.
یدیعوت آحارونوت به این نظرسنجی که توسط شبکه ده رژیم صهیونیستی صورت پذیرفته اشاره نموده که بر اساس آن ائتلاف حزب جنبش به رهبری زیپی لیونی با حزب کار به رهبری اسحاق هرتسوگ با کسب ۲۲ کرسی از حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با کسب ۲۰ کرسی پیشی خواهد گرفت.
تنش میان کابینه رژیم صهیونیستی نهایتا به اخراج دو تن از وزرای ارشد کابینه وی (لیونی و لپید) توسط نخست وزیر انجامید. نتانیاهو اعلام نموده بود که دیگر حاضر به تحمل انتقادات گسترده این دو نفر ندارد.
نظرسنجی فوق همچنین از کاهش موافقت صهیونیست ها با تشکیل دولت آتی به رهبری نتانیاهو خبر داده اند. مطابق این نظرسنجی تنها ۲۲ از ساکنین اسرائیل با نخست وزیر نتانیاهو موافقند.
وجود احزاب گسترده و تکثر قدرت در درون جامعه رژیم صهیونیستی بگونه ای است که تشکیل کابینه در گرو ائتلاف جامع میان تعداد زیادی از گروه ها و جناح هاست. جدای از سه حزب یاد شده، حزب افراطی اسرائیل خانه ما (نزدیک به نتانیاهو) به رهبری آویگدور لیبرمن و حزب میانه روی یائیر لپید ( از مخالفین سرسخت نتانیاهو ) از احزاب سرنوشت ساز در این انتخابات می باشند.
به گفته ی کارشناسان مسائل منطقه، رویکرد نتانیاهو در حوزه داخلی و خارجی در بلندمدت موجب تضعیف این رژیم و گسترش ناامنی برای اسرائیل شده است.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.