خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وقتی ما به آیه های قرآن بی توجهیم!

ادیان نیوز: قرآن کتابی آسمانی است و ما معتقدیم سخنان خداوند به صورت وحی بر پیامبر اسلام نازل گردیده و عمل به سخنان خداوند یکی از اعمال واجب بر مسلمانان است
در آیه ای از قرآن کریم چنین آمده است:
«وَلَن تَرضَی عَنک الیَهودُ وَلَا النَصری حتی تتبع ملتهم«بقره/۱۲۰»»
هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد تا بطور کامل از آنان پیروی کنی.
امروزه اکثر مشکلات جامعه ، بی توجهی به آیه های قرآن است ؛ چرا که ما آیه های قرآن را می بینیم و میخوانیم اما به آن عمل نمی کنیم و بعد انتظار کمک و یاری از سوی خداوند داریم.
خداوند ، تمامی رهنمود های خود را در آیه های قرآن به صورت کامل آورده است اما عملکرد ما به عنوان مسلمان ، مانند آن است که ما برای حل یکی از مشکلات خود ، به یک شخص فهیم و بزرگواری مراجعه نماییم و وقتی این شخص راه حل را برای ما شرح می دهد ، ما سخن آنرا ، نفی و گاهی اوقات کلا رد می کنیم .

این عمل چندین جنبه دارد :
۱. ما به آن شخص بی ادبی کرده ایم.
 2. ما بار علمی و شخصیتی آن شخص را زیر سوال برده ایم.
حال قرآن کریم در آیه ۱۲۰ سوره بقره خود ، به ما آگاهی لازم را می دهد و ما را متوجه آینده خویش در صورت عمل به سخنان آنان می کند.
یکی از ویژگی هایی که قرآن کریم دارد تمامی مسلمانان را از یک زاویه و دید نگاه می کند ؛ حال آن شخص رئیس جمهور یک مملکت باشد یا یک شخص بیکار.
وقتی ما به نتایج و عملکرد ژنو و مذاکرات هسته ای در این مدت کوتاه با دقت بنگریم دقیقا همان مفهومی را می رساند که قرآن کریم چندین قرن پیش به آن پرداخته است ؛ یعنی آنان دقیقا همان چیزی را که قرآن در گذشته به آن اشاره کرده است را می خواهند و آن چیزی جز «پیرو و مطیع کامل آنان» بودن نیست.
حال بنده به عنوان یک مسلمان که امر به معروف و همچنین نهی از منکر را وظیفه شرعی خود می دانم ، آقایان مذاکره کننده را دعوت به ، عمل به قرآن در هر شرایطی می کنم چرا که عمل نکردن به قرآن نتیجه اش  جز نابودی و خسران نیست.
در آخر توجه شما را به این حدیث جلب می کنم:
«من قراء القرآن من هذه الامه ثم دخل النار فهو ممن کان یتخذ بآیات الله هزوا». جامع‌الاخبار ص ۵۶
کسی که قرآن رابخواند ولی به آن عمل نکند به آتش دوزخ دچار خواهد شد چرا که گوئی در دنیا به تمسخر قرآن مشغول بوده است.
منبع: حرف ما
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.