خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانش آموزی که شهید را واسطه کرد

به گزارش ادیان نیوز، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در یادواره شهدای روستای دلازیان سمنان در حسینیه این روستا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی بیان کرد: در قرآن به اینکه شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند اشاره شده و مقام آنان نیز به اندازه‌ای است که خداوند با آنان صحبت می‌کند.
سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی ادامه داد: شهدا همانند امام حسین(ع) به انسان کمک می‌کنند و او را یاری می‌دهند؛ چرا که راه و هدف آنها راه امام حسین(ع) و هدف آنان همانند امام حسین(ع) ایستادگی علیه باطل و حفظ دین اسلام بوده است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان با بیان اینکه امام حسین(ع) و یارانش برای این ملت نشانه غیرت و شرافت هستند و شهدا نیز همین گونه‌اند، گفت: برای ادامه راهشان ابتدا باید آنان را باور کرده و بشناسیم و سپس با تمام وجود برای ادامه راهشان گام برداریم.
وی با بیان خاطره‌ای ادامه داد: در اردوی راهیان نور امسال در میامی یکی از دانش‌آموزان به محض ورود به اتوبوس شروع به گریه کرد و پس از جست‌وجو در مورد دلیلش، دانش‌آموز گفت پدرش برای آمدن به اردو رضایت نمی‌داده و به یکی از شهدای روستا متوسل شده و به آن شهید قول خواندن یک جزء از قرآن را داده بوده است، پس از چند روز پدرش رضایت می‌دهد و به محض ورود به اتوبوس کارت شهیدی را که قول خواندن جزئی از قرآن را داده بوده است با همان جزء به دستش می‌رسد.
وی با بیان اینکه این تنها گوشه کوچکی از عنایت و لطف شهدا را نشان می‌دهد و این نشان‌دهنده بزرگی و عظمت آنان است، اظهار کرد: باید بدانیم شهدا از جنس انتخابند، انتخاب از جانب خداوند و خداوند هیچگاه بی‌جهت فردی را برای شهادت انتخاب نمی‌کند؛ چرا که باید لیاقت این درجه را داشته باشند.
شاهچراغی بیان کرد: شهدا و همه رزمندگان سربازان ولایت بودند و در اوج خستگی عملیات با شنیدن نام امام جان تازه‌ای می‌گرفتند و انرژی آنان برای سرنگونی دشمن افزایش می‌یافت.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.