خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قرآن و عترت از دید نخبگان مسیحی

به گزارش ادیان نیوز، محمدرضا زائری، نویسنده و پژوهشگر کشورمان، در گفت‌وگویی، درباره کتاب «عهد جدید» گفت: این کتاب به تازگی ترجمه شده است و در ادامه دو کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس» و «کتاب مقدس» نوشته شده است.
وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: این اثر درباره آثار مسیحیان درباره پیامبر اعظم(ص) و امام علی و امام حسین(ع) است که نگاه تخصصی‌تر و جزئی‌تری به آثار اندیشمندان لبنانی که آثاری در این باره منتشر کرده‌اند، دارد.
حجت‌الاسلام زائری با بیان اینکه کارهای این کتاب انجام شده است و آماده نشر است، اظهار کرد: «عهد جدید» توسط نشر خیمه منتشر می‌شود. این اثر شامل نکات جالب و تحلیل آثار اندیشمندان معاصر مسیحی لبنان درباره قرآن نیز است.
وی درباره دلایل نگارش این کتاب بیان کرد: مسیحیان لبنان به دلیل نوع زندگی که دارند، توجه ویژه‌ای به قرآن کریم نشان می‌دهند. به طوری که دیده می‌شود کارهایشان را با «بسم‌الله الرحمن الرحیم» آغاز می‌کنند.
حجت‌الاسلام زائری در توضیح بیشتر گفت: ارتباط با قرآن در میان این افراد بسیار مشاهده می‌شود و گاه بسیار جدی و به صورت برجسته به قرآن ادای احترام می‌کنند و به تلاوت آیات قرآن می‌پردازند و در سخنان خود از آیات قرآن استشهاد می‌کنند.
وی از ارتباط مستمر مسیحیان لبنانی با قرآن یاد کرد و افزود: مردم مسیحی لبنان نیز همراه با مسلمانان با قرآن انس دارند و دیده می‌شود که در ماه رمضان قرآن را تلاوت می‌کنند و اعتقاد دارند که این نورانیت باید آنها را در بر بگیرد.
این پژوهشگر از یکی از ادبای برجسته مسیحی یاد کرد و ادامه داد: وی می‌گفت که در دوران کودکی، پدرش هر صبح رادیو مصر را که نوای قرآن پخش می‌کرد، می‌گرفت و به وی می‌گفت آیات قرآن را بشنو و با آنها انس بگیر.
این نویسنده با بیان اینکه به چنین موضوعاتی کمتر در حوزه نگارش توجه شده است، گفت: در این کتاب توجهاتی به نخبگان جهان درباره قرآن کریم شده است و به مواردی توجه شده که تاکنون از آنها غفلت به عمل آمده. 
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.