خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گشایش یکصد و چهل وششمین کلیسای اقلیم کردستان عراق در اربیل

روز یکشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور وزیر اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کردستان عراق و پارتریارک کلیساهای کلدانی جهان، کلیسای جدید مسیحیان در “عین‌کاوه”ی اربیل گشایش یافت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس بیانیه‌ی وزارت اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق، این مراسم با شرکت کاردینال لوئیس ساکو، پارتریارک کلیسای کلدانی‌های جهان، اسقف‌ها و دیگر شخصیت‌های روحانی مسیحی کردستان برگزار شد.

وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان در این مراسم طی سخنانی ضمن ابراز تبریک به این مناسبت، بر حمایت دولت اقلیم کردستان از مسیحی‌ها بخصوص آوارگانی که به خاطر اغتشاشات عراق به اقلیم کردستان آمده‌اند، تأکید کرد.

کاردینال لوئیس رافائل ساکو، پارتریارک کلیساهای کلدانی جهان نیز ضمن تبریک به مسیحیان عین‌کاوه به این مناسبت، از اقدامات ریاست اقلیم کردستان و نخست‌وزیر کردستان در دفاع از همزیستی و آشتی اجتماعی و اقلیت‌های دینی قدردانی کرد.

کاردینال لوئیس ساکو در ادامه گفت که ” همزیستی غیرقابل قیاس کردستان نشانه‌ی تمدن بزرگ اقلیم کردستان و موجب احساس اطمینان است که به اطمینان خاطر مسیحی‌ها و مایه‌ی تقدیر ما تبدیل شده است.

در پی گشایش این کلیسا، شمار کلیساهای اقلیم کردستان به ۱۴۶ کلیسا افزایش یافت.

منبع کردستان ۲۴
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.