خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسیحیان هیچ یک از اناجیل موجود را کتاب حضرت عیسی(ع) نمی‌دانند

دکتر محمدرضا باغبان زاده:

مسیحیان هیچ کدام اناجیل موجود را کتب حضرت عیسی(ع) نمی‌دانند و چنانکه کلیسا بیان می‌کند این کتاب‌ها را برخی از رسولان، سالیانی بعد از آن حضرت نوشتند. مطمئنا کتابی که به حضرت عیسی(ع) نازل شده است، کتاب موجود نیست و هیچ کسی از میان مسلمانان و مسیحیان چنین ادعایی ندارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دکتر محمدرضا باغبان زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، در سومین دوره از دوره دوم مسیحیت شناسی طلاب استان، در مدرسه امیرالمومنین علی(ع) رشت با اشاره به جایگاه اناجیل در میان مسیحیان، گفت: انجیل به معنای خبر خوش و شامل شرح حال زندگی عیسی(ع) است.

وی افزود: در سال‌های نخستین مسیحیت، ده‌ها انجیل نوشته شد. به سه انجیل اول یعنی متی و مرقس و لوقا انجیل‌های همنوا می گویند، زیرا شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند و از نظر محتوا و سبک نگارش کاملا شبیه هم هستند و عمده مطالبشان تکرار شده است.

باغبان زاده با بیان اینکه در مقابل انجیل همنوا، انجیل یوحنا قرار دارد، اظهار کرد: انجیل یوحنا از لحاظ ساختار متن با سه انجیل دیگر تفاوت‌هایی دارد و در آن تعالیم و سخنان مسیح با سبک دیگری ارائه شده است. به انجیل یوحنا انجیل الهیاتی نیز گفته می‌شود.

استاد دانشگاه ادامه داد: مسیحیان معتقدند که حضرت عیسی(ع) این کتاب‌ها را ننوشته است و در عهد جدید بعد از عروج ایشان نوشته شده است.

وی با اشاره به اعتقاد مسیحیت گفت: مسیحیت معتقد هستند که اصلاً لازم نبود ایشان کتابی بیاورد، چون پیامبران که واسطه بین خدا و بشر هستند کتاب می آورند، ولی حضرت عیسی(ع) خود خدا و عین وحی است.

محمدرضا باغبان زاده
عکس: حوزه

باغبان زاده، با بیان این که در نگرش اسلامی انجیل کتاب آسمانی است که از سوی خداوند به حضرت عیسی نازل شده است، و در سوره‌های آل عمران آیه ۳ و ۴، مائده آیه ۴۶ و ۴۷، مریم آیه ۳۰ و حدید آیه ۲۷ تصریح شده است، گفت: مسلمانان و مسیحیان هیچ کدام اناجیل موجود را کتب حضرت عیسی(ع) نمی‌دانند و چنانکه کلیسا بیان می‌کند این کتاب‌ها را برخی از رسولان، سالیانی بعد از آن حضرت نوشتند. مطمئنا کتابی که به حضرت عیسی(ع) نازل شده است، کتاب موجود نیست و هیچ کسی از میان مسلمانان و مسیحیان چنین ادعایی ندارند.

استاد دانشگاه، گناه را طبق اعتقاد مسیحیان چنین تعریف کرد: گناه در کتاب مقدس تجاوز از قانون خدا (یوحنا، ۳) و طغیان علیه خدا (تثنیه، ۹: ۷) تعریف شده است، در عهد عتیق فهرست مشخصی از گناهان ارائه شده است و از ۶۱۳ حکم مشخص تورات، ۳۶۵ حکم به نواهی و محرمات مربوط هستند(احکام ۶۱۳ گانه تورات). کتاب مقدس می‌گوید هرچه از ایمان نیست گناه است (رومیان، ۱۴: ۲۳).

منبع حوزه
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.