خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقش طلاب در دفاع از دین اسلام اثرگذار و جریان‎ساز است

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت‌لله نوری همدانی در آستانه برگزاری یادواره ۱۰۴ شهید روحانی استان همدان پیامی برای این یادواره صادر کردند.
در این پیام آمده است:
با سلام و تحیت به آن مجمع محترم و با معنویت که به نام شهدای روحانی همدان برقرار است.
اوایل نیمه دوم سال تحصیلی ۱۳۵۹ که تازه درس‌های حوزه علمیه قم آغاز شده بود شعله آتش جنگ تحمیلی عراق با مملکت ایران زبانه کشید که همه قدرت‌های استکباری به حمایت از عراق برخاستند.
این جنگ همان‌ طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند از الطاف خفیه خداوند بود که انقلاب اسلامی ایران را تثبیت کرد و به دشمنان اسلام فهماند که این انقلاب ریشه در اعماق دل‌های مردم مسلمان ایران دارد و این دلاورمردان با فداکاری و دادن جان عزیز و خون‌های گرم و رنگین خود آن را حفظ می‌کنند و در عرصه جهانی این مطلب را به ثبوت می‌رسانند که این انقلاب با آرمان‌های دینی و الهی که دارد برای آنها از جان عزیزتر است.
به علاوه این جنگ هشت ساله چهره‌ها را شناساند و سنگ محکی بود که گفتار پر ارزش خداوند را که فرمود «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجاهِدینَ مِنْکُمْ وَ الصَّابِرینَ» (محمد/۳۱)
«شما را امتحان می‌کنیم تا مجاهدان و صبرپیشگان از دیگران معلوم شود»، متجلی ساخت.
در این میان نقش علما و طلاب محترم بسیار برجسته بوده است هم از نظر تشویق و ترغیب و هم از جنبه حضور در جبهه‌ها که فوج فوج از حوزه علمیه به سمت جبهه‌ها می‌رفتند تا آنجا که حضرت امام (ره) در پیامی فرمودند آفرین بر شما که رساله‌های خود را با قلم خون نوشته و دیوارهای فیضیه را پشت سر نهادید و به جبهه‌ها شتافتید.
شهیدان راه خدا پیام‌های فراوانی دارند، هر قطره‌ای از قطرات خون شهیدان و هر زخمی که از زخم‌های پیکر مقدس آنان و هر نقطه‌ای از جبهه‌های این جهادگران و هر جنازه‌ای از جنازه‌های به خون غلتان و هر تربتی از تربت مقدس آنها و هر لوحی از الواح مزار آنان و هر کوچه و خیابانی که به نام آنها نامگذاری شده و حتی دیدن فرزندان و پدران و سایر بازماندگان آنان برای ما پیامی دارند.
این پیام‌ها به این شرح است:
ای مردم مسلمان و متعهد ایران و ای مسلمانان کل جهان! ما برای این منظور به پاخاستیم و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتیم که در مسیر جهاد فی سبیل الله رسالت خود را انجام بدهیم.
رسالت ما این بود که ارزش‌های اسلامی را حفظ کنیم و تابناک‌تر بسازیم. هیمنه و قدرت استکبار جهانی را در هم بشکنیم و گرد و غبار ذلت و سرشکستگی را که در دوره طاغوت گریبانگیر این ملت شده بود از چهره آنها با خون خود بشوییم و به جای آن افتخار و عظمت و سربلندی را برای جامعه اسلامی خود فراهم بسازیم.
ما ندای قرآن مجید را که فرمود «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَکُونَ فِتْنَهٌ. قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ و قَاتِلُواْ أَئِمَّهَ الْکُفْرِ» را لبیک گفتیم.
ما ندای پیغمبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) که فرمودند «اغزوا تورثوا ابنائکم مجدا» نبرد کنید تا مجد و عظمت را برای نسل‌های بعد فراهم کنید را اجابت کردیم.
ما کلام حضرت سیدالشهدا سالار بزرگان شهیدان (ع) که با شعار «هیهات مناالذله» سرنوشت ما را ورق زد سرمشق خود قرار دادیم و با الگو گرفتن از قیام خونین آن حضرت با مکتب غلبه خون بر شمشیر تجدید عهد کردیم و با خون چهره اسلام و انقلاب را رنگین نمودیم.
ما از فرهنگ امیرمومنان (ع) که هنگام اصابت شمشیر بر فرق همایونیش «فزت و رب الکعبه» گفت الهام گرفتیم. ما دعوت فرزند رشید و نامور اسلام و رهبر عزیزمان امام خمینی (ره) را که فرمود «هر ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد» را از دل و جان پذیرفتیم یا گفتار حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم (ع) را با حماسه «والله ان قطعتموا یمینی، انی احامی ابدا عن دینی» شعار خود ساختیم.
ما با سلاح ایمان و اخلاص دست‌های طاغوتیان و مستکبران را که سرنوشت جوامع اسلامی را ورق می‌زدند قطع کردیم و به جای آن حکومت «الله» را حاکم ساختیم.
جامعه‌ای که در آن ارزش‌های اسلامی حاکم باشد جامعه‌ای که در آن از ظلم و جهل و فقر و بیکری و بی‌بند و باری و منکرات اثری نباشد این است که پیام ما، پیام ما از وصیت‌نامه‌ها پیداست.
شما ای مردم مسلمان ایران، ای جوانان عزیز، ای مردان، ای زنان، ای قانون‌گزاران، ای مجریان قانون، ای قضات محاکم اسلامی، ای نویسندگان، ای گویندگان، ای مسئولان کشوری و لشگری پیام ما را بشنوید.
ما کار حسینی کردیم شما هم کار زینبی کنید. همان‌طور که زینب کبری دختر امیرالمومنین (ع) پیام‌رسان عاشورا شد، شما هم پیام ما را به گوش مسلمانان برسانید که خون ما بود که درخت انقلاب را سیراب و بارور کرد بنابراین رضایت و خشنودی ما را با پایداری از خون و گام برداشتن در راه ما که حفظ ارزش‌های اسلامی و اجرای قوانین الهی است به دست بیاورید.
ما با دلی لبریز از عشق، شهادت و روحی سرشار از ایمان و اخلاص با گامی استوار از شهادت در راه محبوبان یعنی خدا استقبال کردیم و احساس ما در صحنه جهاد این بود:
حجاب چهره جان می‌شود غبار تنم / خوش آن زمان که از این چهره پرده برفکنم
شما در جبهه نبودید تا ببینید مرگ سرخ‌رویان چقدر تماشایی است. تماشایی‌ترین و زیباترین صحنه‌ها، صحنه شهادت در راه خداست و این‌چنین مردن هنر بزرگی است. این هنر را ما از مکتب مولای متقیان امیرالمومنین (ع) آموختیم که فرمود: «اِنّ اکرم الموت القتل» یعنی زیباترین و گرامی‌ترین مرگ‌ها شهادت در راه خداست.
هر کسی را دعوی حسن و نمک / سنگ مرگ آمد نمک‌ها را محک
از آنجا که ما در راه اسلام و قرآن جان و خون داده‌ایم و می‌دانیم روز به روز آوازه ما بلندتر و راه ما پر رهروتر و هدف ما روشن‌تر و تابناک‌تر خواهد شد.
شما نگران ما نباشید که مهمان خداییم و در کنار سفره «أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» (آل عمران/۱۶۹) متنعم ‌باشیم ولی شما در حفظ اصول و ارکان اسلام و انقلاب بکوشید تا ما نگران شما نباشیم.
در پایان کلام ما توفیق روزافزون شما را در راه حفاظت از این اصول که خون‌بهای شهادت ماست از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.