خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نسل جوان اثر تحریم‌ها را خنثی می‌کند

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با وزیر بهداشت، ‌اظهار داشت: در اثر گسترش علم، رشته‌ها تخصصی‌شده است اما باید کیفیت و کمیت درمان افزایش یابد و یک پزشک باید هم مرهم و هم طبیب باشد.
 
استاد سطوح بالای حوزه علمیه بابیان اینکه یک طبیب باید از مراتب بالای علمی برخوردار باشد افزود: این کار برای یک بشر عادی کار سختی است و برای تحقق آن باید تلاش بسیاری صورت گیرد.
 
 مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه نعمات زیادی در جمهوری اسلامی وجود دارد خاطرنشان کرد: همه ما در برابر این نعمت‌ها مسئولیت داریم، جامعه ما از نسل جوان تشکیل‌شده است و تحریم به ما اثر نمی‌گذارد.
 
وی با تأکید بر اینکه باید دیدگاه ما نسبت به مرگ تغییر کند خاطرنشان کرد: بعضی از ما فکر می‌کنیم مرگ یک چاله است و انسان با آن فراموش می‌شود اما این غلط است و این‌گونه نیست و مرگ مانند پلی برای انتقال به عالم دیگر است.
 
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه تا زمانی که نفهمیم مرگ از پوسته درآمدن است و پوسیدن نیست کارهای این وزیر و وزارت بهداشت به نتیجه نمی‌رسد خاطرنشان کرد: انبیا حرف‌های تازه‌ای آورده‌اند و آن این است که انسان مرگ را می‌میرانند نه اینکه خودش بمیرد.
 
استاد سطوح بالای حوزه علمیه بابیان اینکه ما در برابر مرگ پیروز هستیم افزود: در قرآن کریم آمده است کل نفس ذائقه و این یعنی ما هستیم که مرگ را می‌میرانیم و وارد آخرت می‌شویم، هیچ انسان عاقلی اگر این را بداند دست به خلاف نمی‌زند چرا که ما موجود ابدی هستیم و برای عبور از این پل نیاز به مراحل و آمادگی داریم و با حرام نمی‌توانیم مشکل خود را حل کنیم.
 
آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه ایران در منطقه خاص جغرافیایی واقع‌شده است افزود: بعضی امکانات در کشور ما مثل تهیه مواد غذایی به‌واسطه کشاورزی باهمت درونی به‌خوبی برآورده می‌شود و ارتباطی به تحریم ندارد.
 
استاد سطوح بالای حوزه علمیه بابیان اینکه مهم‌ترین عامل برای رشد یک ملت یاد مرگ است گفت: مرگ پویایی می‌آورد نه افسردگی و در بسیاری از آیات به یادآوری مرگ توصیه‌شده است.
 
مجع تقلید شیعیان بابیان اینکه باید در مقابل اختلاس کننده‌ها به‌شدت ایستاد، گفت: امیر المومنین (ع) با همه مهربانی خود در مواقع نیاز با خطاکاران مقابله می‌کردند و اگر با اختلاس کنندگان برخورد جدی صورت گیرد امید مردم تقویت می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه درزمانی که مردم وارد صحنه انقلاب شدند پیروزی انقلاب شکل گرفت خاطرنشان کرد: در کودتای ۲۸ مرداد شعار مرگ بر شاه مردم با دستگیری مصدق در طول چند ساعت به جاوید شاه تغییر کرد اما زمانی که دین به جامعه آمد شهید مفتح در ۱۶ شهریور راهپیمایی را راه انداخت و شعار مردم یک‌صدا به مرگ بر شاه تغییر کرد.
 
آیت الله جوادی آملی افزود: پرچم سه رنگ ایران برای ما خیلی عزیز است و درراه آن شهید می‌شویم اما این پرچم را باید حفظ کنیم و عزت و افتخار خود را رقم بزنیم.
 
استاد سطوح بالای حوزه علمیه با اشاره به اینکه راهپیمایی بیست‌میلیونی اربعین امسال نیز از نشانه‌های اعتقاد به این است که مرگ پلی بین ما و ابدیت است گفت: اگر این‌گونه فکر کنیم مشکلات اجتماعی ما به‌آسانی حل می‌شود.
 
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه علم طب پیشرفت فراوانی کرده است خاطرنشان کرد: برای افزایش این پیشرفت باید رشد قبلی را تکمیل کند و این‌گونه کار مهمی شکل می‌گیرد.
 
وی با تأکید به فعالیت جامعه پزشکی بر موضوع درمان با نبض‌شناسی افزود: این موضوع با علم درمان با داروهای گیاهی متفاوت است جای کار بسیاری دارد.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.