خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شورای جهانی کلیساها: تبعیض اسرائیل علیه فلسطینیان علنی و سازمان‌یافته شده است

کمیته مرکزی شورای جهانی کلیساهای مسیحیان اعلام کرد که تبعیض علیه فلسطینیان علنی و سازمان یافته شده است و اشغالگری های اسرائیل که نیم قرن است تداوم دارد، با برابرای در کرامت انسانی و حقوق انسانی فلسطینیان تناقض دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزشورا جهانی کلیساها با اشاره به اینکه پاسخ جامعه جهانی به اشغالگری های اسرائیل منعکس کننده استانداردهای دوگانه فاحش است، در بیانیه ای آورده است: نگران وقایع اخیر در فلسطین هستیم که موانع روزافزون بر سر راه دستیابی به صلح عادلانه در منطقه و تشدید تهدیدها برای حضور مسیحیان در سرزمین میلاد مسیح(ع) را برجسته کرده است.

در بیانیه این شورا با تاکید بر تلاش برای پایان دادن به اشغالگری های اسرائیل در سرزمین های فلسطین و رعایت برابری در حقوق همگانی در منطقه آمده است: در ماههای گذشته این شورا هفت بیانیه درباره تهدیدات گرووهای افراطی اسرائیلی علیه روحانیون و امامن مسیحیان و محدودیت های اسرائیل علیه آزادی های مذهبی و رسیدن به اماکن مقدس صادر کرده است.

در بیانیه مذکور با تاکید بر اینکه گروههای فلسطینی همچنان در معرض تهدید کوچ اجباری در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی قرار دارند، آمده است: هزار و دویست فلسطینی از جمله پانصد کودک در مسافر یطا در کرانه باختری در معرض کوچ اجباری و اخراج از خانه هایشان قرار دارند.

این شورا در بیانیه خود از جامعه بین المللی خواسته است برای پایان اشغال گری های اسرائیل و ایجاد محدودیت ها علیه آزادی های مذهبی توسط این رژیم تلاش کند و به دنبال راه حلی عادلانه برای قضیه فلسطین باشد.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.