خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تکدی گری سیاسی به سبک نتانیاهو!

به گزارش ادیان نیوز، شکست در برابر رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین ، منجر به زمین گیر شدن نتانیاهو شده است. در چنین شرایطی حتی متحدان نتانیاهو نیز ترجیح می دهند از وی بیشتر فاصله بگیرند. یکی از مواردی که در این خصوص قابل استناد است، تکدی گری سیاسی اخیر نتانیاهو در رم است.پیش بینی ها حکایت از این دارد که شورای امنیت سازمان ملل برای اذعان به تشکیل دولت فلسطین رای گیری کند، و جدول زمانبندی شده‌ای هم برای آغاز عقب نشینی اسرائیل از کرانه باختری اعلام شود، و براساس گمانه زنی های صورت گرفته قرار است اردن به عنوان عضو موقت شورای امنیت این پیشنهاد را مطرح سازد.
 
در این خصوص روزنامه هاآرتص اذعان کرده است که سفر نتانیاهو به رم جنبه التماس از ایالات متحده آمریکا داشته است. روزنامه صهیونیستی هاآرتص سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به رم برای دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا را با این هدف دانسته تا وی را متقاعد کند واشنگتن از حق خود در شورای امنیت سازمان ملل برای وتوی پیشنهاد ارائه شده از سوی فرانسه مبنی بر تشکیل دولت مستقل فلسطین در سال ۲۰۱۷ بر روی مرزهای سال ۶۷ استفاده کند، چرا که در این پیشنهاد همچنین اعلام کرده اند که قدس باید پایتخت مشترکی برای اسرائیل و فلسطین باشد.
 
این در حالی‌است که منابع صهیونیستی فاش کرده اند که هم اکنون اختلاف بسیار شدیدی در داخل دولت آمریکا در بین پایگاه منتسب به جان کری که خواستار استفاده واشنگتن از وتوی این پیشنهاد است و سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما که خواستار اجرای مذاکرات در این باره بین آمریکا و فرانسه شده بوجود آمده است، تا دو کشور به یک راه حل میانه‌ای در این باره دست یابند.
 
در این شرایط خاص، نتانیاهو نسبت به استفاده ایالات متحده از حق وتو اطمینان خاطر ندارد. در گذشته واشنگتن از حق وتوی خود در موارد مشابهی از این دست به نفع اسرائیل استفاده کرده بود، اما این بار به نظر نمی رسد دولت آمریکا و اوباما برای استفاده مجدد از این حق وتو استفاده کنند، چرا که میزان اختلافات بین اسرائیل و دولت اوباما بسیار افزایش یافته است.
 
اختلافات دولت اوباما و نتانیاهو سبب شده است تا رقبای سیاسی نتانیاهو نیز از آن به عنوان یک فاجعه برای سیاست خارجی رژیم صهیونیستی یاد کنند. حتی زیپی لیونی وزیر به اصطلاح دادگستری اسرائیل هم که از سمتش اخیرا ً در کابینه اسرائیل برکنار شده است و تا پیش از این مسئول پیگیری مذاکرات با فلسطینیان بوده از عملکرد نتانیاهو انتقاد کرده و در این باره گفته است که این رفتار نتانیاهو با جامعه بین المللی کار اسرائیل را برای دفاع از منافعش دشوار خواهد کرد.
 
لیونی در این خصوص اذعان کرده است :
حتی اگر آمریکا بخواهد از حق وتوی خود در قبال این پیشنهاد استفاده کند باز هم دربرابر هجمه‌ای که قرار است در آینده اسرائیل را تهدید کند کافی نخواهد بود و اسرائیل با یک تهدید فراگیر تبلیغاتی روبه رو خواهد بود.فرصت کوتاهی که اکنون ما پیش رو داریم این است که باید اقدامات فوری را برای جلوگیری از پیشی گرفتن فلسطینیان از ما در جامعه بین المللی برداریم و به سمت دادگاه جنایی بین المللی در لاهه برویم و یا این که به اقدامات دیگری که ممکن است از سوی فلسطینیان صورت گیرد توجه کنیم چرا که ممکن است این قبیل اقدامات بیشتر به اسرائیل زیان وارد آورد. برای مقابله با این موج ضد اسرائیلی ما در اسرائیل به کابینه‌ای نیاز داریم که الفبای سیاست را خوب بداند !”
منبع:  روزنامه رسالت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.