خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بعد از طرد توسط خانواده‌ام از طریق اینترنت قرآن می‌خواندم

به گزارش ادیان نیوز، اتسوکو هوشیمو بانوی ژاپنی و یکی از رهیافتگان به دین اسلام است، درباره شخصیت این بانوی تازه مسلمان‌شده و خاطرات شنیدنی وی و عشق و ارادتش به امام خامنه‌ای باید گفت که اتسوکو هوشیمو تازه مسلمانی از کشور ژاپن است که در خانواده‌ای مسیحی- بودائی متولد و رشد یافته است.
او از یک سو به مسیحیان و از سوی دیگر به بودائیان وصل می‌شد چنانچه عمویش نماینده پارلمان بودایی ها در شهر میگاتای ژاپن است. به گفته وی رفتن به مراسم بودایی‌ها و خواندن انجیل باعث شده بود که مقایسه ادیان برایش آسان شود. حادثه ۱۱ سپتامبر برای او، نقطه آغاز حرکت درباره شناخت اسلام بود.
او قبل از ازدواج مسلمان و شیعه شده بود و ارادت خاصی به اهل‌بیت داشت و گفت: خیلی سخت است بین معصومین یکی را انتخاب کنی، همه آن‌ها برایم عزیز، یکسان و بی‌نظیر هستند اما به حضرت زهرا(س) ارادت خاصی دارم.
وی به دلیل پذیرش دین اسلام خانواده و دوستانش را از دست داد و مدت‌ها در توکیو تنها زندگی کرد. در ادامه سخنان افزود: قدرت و نور قرآن باعث شد بتوانم این سختی‌ها را تحمل کنم. در آن زمان تنها از طریق اینترنت و پایگاه‌هایی که وجود داشت، قرآن می‌خواندم.
جذابیت دین اسلام برای او، یکتاپرستی است. هوشیمو در این راستا اذعان داشت: در دین مسیحیت نیز یکتاپرستی وجود دارد اما با چیزهای دیگر در هم آمیخته؛ با اینکه برخی نکات در مسیحیت را قبول داشتم اما دین کاملی برایم نبود.
اتسوکو می‌گوید شرایط برای من خیلی سخت بود چون تنها بودم و حتی وقتی به خانواده گفتم من مسلمان شدم فکر کردند من شوخی می‌کنم جدی نگرفتند اما بعد که حقیقت را قبول کردند خیلی ناراحت شدند اما من اسلام را پذیرفته بودم. از نظر او قران منشأ نور، الهام وحی است و این به هر فرد بستگی دارد که چقدر بر پیام‌های قرآن تمرکز داشته باشد.
هوشیمو در زمان عقد، به دلیل یکتا بودن خداوند، تنها یک سکه را به عنوان مهریه قبول می‌کند که آن را بعد از اینکه همسرش در زمان عقد می‌دهد، نگه می‌دارد اما بعدها با تفکر درباره زندگی حضرت زهرا، سکه را می‌فروشد در زندگی‌اش استفاده می‌کند. او دراین‌باره گفت: با پول آن سکه توانستم برخی وسایل خانه را بخرم. یک لوستر خریدم که هر وقت روشن می‌شود و نورش را می‌بینم، حس می‌کنم که هدیه‌ای از طرف حضرت زهرا است.
درباره نحوه ازدواج و آشنایی‌شان می‌گوید: قبل از ازدواج مسلمان و شیعه بودم. سه روز بعد آشنایی اولیه، همسرم چند جلد کتاب و سجاده و مهر برایم ارسال کرد و بعد از ۸ سال باهم ازدواج کردیم.
اتسوکو که به مقام معظم رهبری علاقه زیادی دارد درباره اینکه چرا ایشان را مانند ایرانی ها «آقا» و نه رهبر خطاب می‌کند می‌گوید: من اول نمی‌دانستم چرا مردم به ایشان آقا می‌گویند از شوهرم پرسیدم آقا کیست گفت یعنی رهبر و من دوست داشتم به ایشان آقا بگویم چون احساس عزیزی و نزدیکی به ایشان می‌کنم.
هوشیمو در رابطه با بهترین هدیه‌ای که گرفته است گفت: بعد از نقل‌مکان به نزدیکی بیت رهبری و توصیه یکی از نمازگزاران در مسجد نزدیک، هر روز برای نماز به بیت رهبری می‌رفتم و آقا نیز، چفیه خود را به من هدیه داده‌اند که بهترین هدیه برای من محسوب می‌شود.
وی هم‌چنین درباره انتخاب ایران برای زندگی می‌گوید: همیشه آرزو داشتم در یک کشور اسلامی زندگی کنم. در ژاپن نیز سختی‌های زیادی داشتم و تنها زندگی می‌کردم به دلیل مسلمان بودن، شغل و کاری به من واگذار نمی‌شد. بعدها با خواندن بیشتر قرآن، دیدم که بر مهاجرت تاکید زیادی شده است و تصمیم گرفتم به ایران مهاجرت کنم.
وی سه سال است که در ایران زندگی می‌کند اما معتقد است رابطه‌اش با والدینش بهتر شده و علیرغم ندیدنشان در این سه سال، هر هفته با آن‌ها تماس تلفنی دارد. اتسوکو می‌گوید: ایران دو مرز دارد: مرز معنوی و مادی. هر کسی که به دنبال حقیقت باشد، در مرز معنوی ایران قرار می‌گیرد و «آقا»، رهبر تمام این افراد است.
هوشیمو در ادامه سخنان خود گفت: من در آن سال‌ها که در توکیو تنها بودم، فقط قرآن می‌خواندم. بعد از مدتی یک سایت ادعیه را پیدا کردم و به خاطر زیبایی دعاها، در آن غرق شدم دعا برای شیعیان گنج است و هر چه بیشتر دعا می‌خوانم، بیشتر عاشق خدا و اهل‌بیت می‌شوم. 
منبع: اویس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.