خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اصرار پاپ بالاخره باعث کشف فساد بزرگی در واتیکان شد

به گزارش ادیان نیوز، دستور پاپ فرانسیس برای بازجویی از اعضای واتیکان باعث شناسایی باندی درون کلیسا با ارتباطاتی در بیرون از آن شد که در حال سودجویی اقتصادی از تشکیلات مالی واتیکان بوده اند.
تحقیقات مفصلی که وزارت کشور واتیکان به دستور پاپ ترتیب داده بود از ماهها پیش شروع شده بود و نهایتاً باعث کشف یک فساد اقتصادی بزرگ در کمیته هدایا و نذورات واتیکان و امور خیریه این نهاد مسیحی شد.
منابع آگاه در واتیکان می گویند در طول ۸۰۰ سال سابقه بنیاد خیریه تحت نظر پاپ – موسوم به فرانسیسکان که توسط “سنت فرانسیس آو آسیسی” در قرن ها پیش تشکیل شده است-  چنین فساد مالی سابقه نداشته است.
نوع افشای این فساد اقتصادی در واتیکان – که معمولاً چنین رسوایی هایی را مانند پرونده های جنسی اعضای کلیسا مخفی می کند- بی سابقه بوده است. نامه ای سرگشاده که مایکل پری رئیس این بنیاد خیریه منتشر کرده حاوی جزئیات کشف آن بوده است.
پری اعلام کرده است که کسانی از بیرون کلیسا نیز در متن ماجرای فساد مالی بوده اند.
هر از چندی واتیکان با یک رسوایی جنسی یا مالی از طرف اعضای خود درگیر می شود که باعث هزینه های میلیونی از طرف کلیسا می شود. 
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.