خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ملت ایران در ۹ دی با بصیرت، دشمن را سر جای خود نشاند

به گزارش ادیان نیوز، ‌آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به راهپیمایی عظیم مسلمانان به سوی کربلای معلی به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد: این راهپیمایی بیست و چند میلیونی پیام بزرگی به جهان استکبار داشت.
وی افزود: جمعیتی که آمار آن را بیست و چند میلیونی بیان می‌کرد و سواره و پیاده به سمت کربلا حرکت می کردند ، بیست و چند میلیون نبودند، بلکه جمعیت بسیار اندکی از دل‌های جهان اسلامی بودند که امروز بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر در زمین عضو دارد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: دنیای استکبار و شیاطینی که برای اماکن مقدسه مسلمانان طرح ریزی می‌کنند، بدانند که پشت سر عراق و اماکن مقدسه آن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان اعم از شیعه و سنی ایستاده‌اند. دنیای استکبار و عوامل آن در منطقه بدانند که کوچکترین اساعه ادب آن ها نسبت به اماکن مقدسه با عکس العمل دنیای اسلام مواجه می‌شوند و دنیای اسلام در مقابله با آن ها وارد می‌شود.
امامی کاشانی با اشاره به حضور جمعیت میلیونی مسلمانان در راهپیمایی روز اربعین اضافه کرد:‌ حضور این جمعیت نشان از بیداری جهان اسلام دارد و نشان‌دهنده این است که جهان اسلام بیدار است و دشمن را به خوبی می شناسد و می تواند به خوبی نشانه گیری کند.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۹ دی خاطر نشان کرد :‌ در سال ۸۸ در کشور یک بحثی راجع به ریاست جمهوری مطرح شد که طی آن فردی می‌گفت آرا برای من است و برای تو نیست.
امامی کاشانی با بیان این‌که این گونه مسائل در بسیاری از مواقع رخ می‌دهد، اضافه کرد: معمولا در چنین مواقعی فردی چنین موضوعی را مطرح می‌کند و پس از طرح آن بحث پایان می‌یابد، اما در سال ۸۸ به این جا ختم نشد، بلکه با کمال تاسف وارد صدور اطلاعیه و اعلامیه‌هایی شد که بعد ازآن نیز دشمنان وارد شدند و آمریکا و صهیونیست به حمایت پرداختند.
خطیب جمعه این هفته تهران با بیان این‌که به یک باره مسئله‌ای بسیار جزئی تبدیل به یک فتنه در سراسر کشور شد گفت: کاری که در داخل کشور انجام شد طمع بیگانگان را به نظام جمهوری اسلامی متوجه کرد.
وی با اشاره به راهپیمایی مردم در روز ۹ دی خاطر نشان کرد :‌ در این طمع تنها راهی که وجود داشت کاری بود که ملت ایران در روز ۹ دی با هوشیاری و بصیرت کامل انجام دادند و در سراسر کشور حرکت کرده و دشمن را در سر جای خود نشاندند و به آن‌ها فهماندند که نمی توانند با شیطنت های خود نسبت به نظام جمهوری اسلامی و مقام ولایت کوچکترین اساعه ادبی داشته باشند.
امامی کاشانی در ادامه خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ارسال نامه از سوی وزیر امور خارجه کشورمان به وزرای خارجه کشورهای دنیا درباره مواضع ایران در مورد پرونده هسته‌ای و مذاکرات با ۱+۵ اظهار کرد: این‌که وزیر خارجه کشورمان با ارسال نامه هایی به وزرای همتای خود در دنیا مواضع ایران نسبت به ۱+۵ و پرونده هسته‌ای کشور را اعلام می‌کند و تاکید می‌کند که ایران از حقوق خود کوتاه نمی آید و مطابق با قوانین بین‌المللی و سیره امام خمینی(ره) و فتوای رهبری عمل می‌کند و دنیا را متوجه می‌کند که چنانچه هر اشکال و اخلالی در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ پدید بیاید تمام مسئولیت بر گردن ۱+۵ است، برخواسته از قدرتی است که امروز در کشور وجود دارد.
امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول الله ارتش در مناطق جنوب شرقی کشور و آب‌های دریای عمان تصریح کرد: پیام این رزمایش امنیت در منطقه است. این رزمایش حرکتی مفید برای منطقه است که بیگانه نمی تواند بر منطقه و کشورهای منطقه دست اندازی کند.
امامی کاشانی با اشاره به دستور امام خمینی (ره ) در مورد بر عهده‌ قرار گرفتن مسئولیت حفاظت هوایی به سپاه پاسداران اظهار کرد: در آن دوره شاهد هواپیماربایی‌های بسیاری در کشور بودیم، اما از زمانی که سپاه وارد عمل شد ما مشاهده می کنیم که دیگر یک مورد هواپیماربایی نیز در کشور به وقوع نپیوسته است.
خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه به روز وقف اشاره کرد و با تاکید بر این‌که آنهایی که مال وقفی را تصرف کرده‌اند باید بدانند که باید با تولیت وقف هماهنگ باشند و نمی توانند وقف را در دست بگیرند گفت: آن دسته از افراد که تمکن مالی دارند، باید تلاش کنند که به موضوع وقف توجه بیشتری داشته باشند چرا که وقت موضوعی است که همواره باقی می ماند و هیچ گاه از میان نمی رود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت کار اداره ثبت احوال کشور خاطر نشان کرد :‌همه مردم باید تلاش کنند که در هنگام تولد فرزندان و فوت وابستگان خود با پرسنل و کارمندان اداره ثبت احوال همکاری و هم فکری داشته باشند.
امامی کاشانی در پایان خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تهران یاد و خاطره آیت الله سید علی غیوری را گرامی داشت.
 امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ی عبادی این هفته نماز جمعه تهران نیز با تاکید بر این‌که یاس بزرگترین آفتی است که به جان انسان ها می افتد و باعث متلاشی شدن او نسبت به حقوق مردم می‌شود اظهار کرد: امید حقیقتی نسبت به کمال و خداوند است.
وی با بیان این‌که امید دارای دو بال رجاء و خوف از خداوند است خاطر نشان کرد : اسلام برای این‌که جوری نشود که انسان در خوف از خداوند ناامید شود، رجاء و امید را بر خوف ترجیح داده و گفته که انسان برای رسیدن به کمال به آینده هم امید داشته باشد و هم خوف داشته باشد.
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.