خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سکوت واتیکان در قبال اظهارات تحریک‌آمیز کاردینال مسیحی علیه مسلمانان!

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از « lifesitenews»، رئیس سابق «دکترین ایمان» واتیکان در سخنان تحریک‌آمیز ضد اسلامی خود گفت: مسیحیان نمی توانند مانند مسلمانان یا با آنها نماز بخوانند.

«گرهارد مولر»،کاردینال واتیکان در سخنرانی برای صدها نفر در «ورونا» گفت: مسلمانان فرزندان خدا نیستند بلکه فقط  آفریده های او هستند، بنابراین ما نمی توانیم با آنها یا مانند آنها نماز بخوانیم.»

مولر افزود: «ایمان مسلمانان به خدا نه تنها متفاوت از مسیحیان است بلکه حتی اصول مسیحیت را رد می کنند و می گویند که خداوند پسر ندارد.»

اسقف سابق «رگنسبورگ» آلمان مدعی شد که نماز مسلمانان یک سرسپردگی به برتری خداست اما نماز مسیحیان از آنها برده نمی سازد چرا که آنها فرزندان آزاد خدا هستند.

او در ادامه ادعاهایی که هدفی جز ایجاد اختلاف میان مسیحیان و مسلمانان ندارد گفت که مسیحی‌ها همسایگان خود که نمی خواهند یا نمی توانند به خدا اعتقاد داشته باشند را مخالفان خود یا قربانی هایی «روح زمانه» که باید به آنها ترحم شود نمی دانند بلکه برادرانی می دانند که خالق و پدر آنها فقط خداست.

مولر گفت: «مسیحی‌ها یک گفتگوی صادقانه در خصوص این سوال که معنای بودن به طور عام و وجود انسانی به طور خاص را تعیین می کند،پیشنهاد می کنند چرا که در جستجوی جهانی بهتر با آنها احساس اتحاد می کنند.»

سخنان این کاردینال مسیحی درست در مقابل اظهارات «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان قرار دارد که به ویژه در سال جاری میلادی ،ارتباط با جهان اسلام و زندگی با مسلمانان در فضایی صلح آمیز را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

وزیر خارجه واتیکان چندی پیش اعلام کرد که تقویت روابط مسلمانان و مسیحیان از آغاز انتخاب «پاپ فرانسیس» به عنوان رهبر کاتولیک های جهان در دستور کار او بوده است.

با این وجود چگونه می توان از واتیکان انتظار داشت که از اظهاراتی مانند اظهارات کاردینال مولر که هدف اصلی اش ایجاد اختلاف میان مسلمانان و مسیحیان است، جلوگیری نکند؟!

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.