خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بعد از کاتولیکها، همجنس بازی به کشیشان پروتستان رسید

به گزارش ادیان نیوز، روان ویلیامز- رهبر کلیسای انگلیکن ها و اسقف اعظم کلیسای کانتبری انگلیس- در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین، از رسیدن کشیشان همجنس گرا به رده های بالای کلیسای انگلیکن، حمایت کرد و با گذاشتن شرط مجرد ماندن مادام العمر آنها، گفت، هیچ مشکلی با کشیش شدن همجنس گراها ندارد.
وی پیش از این و بعد از در اختیار گرفتن این سمت در سال ۲۰۰۲، در مصاحبه با نشریه تایمز نیز حمایت خود را از مقدس شدن همجنس گراها و به کار گیری آنها به عنوان کشیش در کلیساهای انگلیس اعلام و در عین حال تاکید کرده بو،د که به خاطر استانداردهای تاریخی و سنتی کلیسا، نباید موضوع همجنس گرایی خود را در روابطشان نشان دهند.
‌ بعد از رسوایی های اخلاقی کشیشان کاتولیک، اکنون آمار وحشتناک همجنس گرایی و یا سوء استفاده جنسی از کودکان توسط کشیش های پروتستان در سراسر جهان،‌رو به گسترش است که اعترافات بسیاری از آنان را می توان در رسانه ها آمار گیری کرد.
تدهار گارد- بنیانگذار و رئیس هیات مدیره کلیسای اوانجلیست های آمریکا که بیش از سی میلیون پیرو در سراسر این کشور دارد- که در زمان ریاست جمهوری جرج بوش، مشاور مورد اعتماد دولت وی به شمار می رفت، به دلیل رسوایی اخلاقی همجنس بازی محبور به استعفا شد.
در پی این استعفا، موجی از بحران اجتماعی و اخلاقی سراسر جامعه آمریکا را فرا گرفت و رسوایی به وجود آمده آن چنان بر دوش کاخ سفید سنگینی می کرد که دولت این کشور برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر، به دروغ ارتباط خود با این کشیش فاسد را رد کرد.
لوئزی لامونیکا -کشیش یکی از معتبرترین کلیساهای آمریکا- به اتهام جرایم غیر انسانی از جمله تجاوز جنسی به حدود ۲۴ بچه و مثله کردن گربه ها به خاطر بعضی مراسم مذهبی، به زندان افتاد و به دلیل مشکلات اخلاقی خود و قائم مقام کلیسا و پسر وی،  جمعیت کلیسا به شدت ریزش و به ده تا پانزده نفر رسید و در نهایت نیز بسته شد.
در این پرونده، پلیس عکس های پورنو گرافی کودکان و هزاران نوار ویدئو و دیسکت و آثاری از خون گربه و لباسهای مردم به دست آورد که قربانیان این تجاوزات جنسی بین یک تا شانزده سال سن داشته اند.
همچنین یک دادگاه ایالت تگزاس در شهر مارشال، کلیسای لوتران اوانجلیک را به پرداخت ۳۷ میلیون دلار به ۹ نوجوان قربانی سوء‌استفاده جنسی یکی از کشیشان این کلیسا محکوم کرد.
کشیش سابق این کلیسا به نام “جرالد پاتریک تاماس” در سال ۲۰۰۱ به اتهام انحراف اخلاقی دستگیر شد و پس از محاکمه به ۳۹۷ سال زندان محکوم شد. به گفته وکلای شاکیان مدارک موجود نشان می دهد که مقامات کلیسای مزبور که دارای ۵ میلیون پیرو در آمریکاست علیرغم بروز اتهاماتی در مورد رفتار و انحراف اخلاقی تاماس،‌ وی را به کشیشی کلیسای لوتران در شهر مارشال منصوب کردند.
البته  به دلیل مخفی نگه داشتن انحرافات اخلاقی کشیشان پروتستان، و نتیجتا ادامه اعمال خلاف اخلاق آنها ، موارد بسیاری از انحرافات اخلاقی این کشیشان، افشا نمی شود و همین موارد اندک آشکار شده نیز، ضربه مهلکی بر پیکره پوسیده فرقه مسیحیت پولسی وارد آورده است.
گفتنی است، هم جنس بازی در کلیسای کاتولیک سابقه ای بسیار طولانی دارد که به عنوان آخرین نمونه می توان به گزارش شورای حقیقت، عدالت و درمان کلیسا درباره فساد اخلاقی کشیشان این کلیسا اشاره که پاپ از آن با تعبیر” خوره” یاد کرد.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.