خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اظهارات عجیب نماینده کویتی درباره مشروبات الکلی

به گزارش ادیان نیوز، “نبیل الفضل” با ارایه این درخواست، مشروبات الکلی را جزو میراث، آداب و رسوم و سنت ها در کویت دانست(!)
الفضل گفته است که در نتیجه ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در کویت، برخی از جوانان به سمت مواد مخدر روی آورده اند.
پایگاه خبری” روزنامه المرصد” گزارش داد: اظهارات عجیب و غریب این نماینده، انتقادات گسترده دیگر نمایندگان پارلمان کویت را برانگیخت تا جایی که “سعود الحریجی” با محکوم کردن شدید اظهارات الفضل، آن را توهین به همه مردان و زنان کویتی دانست که به گمان وی مشروبات الکلی جزو میراث، آداب و رسوم و تاریخ مردم کویت بوده است.
الحریجی چنین ادعایی را نشانه نادانی و بی اطلاعی الفضل نسبت به ساده ترین ارکان دینی دانست چراکه مشروبات الکلی در دین اسلام حرام است.
وی گفت: این نماینده از آداب و رسوم و ارزش اصیل ملت کویت که همان تقوی، پرهیز از گناه، تکریم شعائر و تعالیم اسلامی بوده بی خبر است.
الحریجی تصریح کرد: براساس قانون اساسی کویت، اسلام به عنوان دین رسمی این کشور و تعالیم اسلامی مصدر اصلی قانونگذاری به شمار می آید.
“فیصل الکندری” دیگر نماینده کویتی نیز با محکوم کردن اظهارات الفضل، گفت: پیداست که این شخص میان اصالت آداب و رسوم مردم کویت و تاجران خمر دچار سردرگمی شده است.
وی افزود: به موجب قانون از سال ۱۹۶۴ تاکنون خرید و فروش مشروبات الکلی ممنوع بوده و همچنان با توجه به آداب و رسوم اجتماعی و ارزش های اصیل کویت و حفظ حرمت های دینی و براساس آیات قرآن کریم ممنوع است.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.