خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کارن خانلری: اقلیت های دینی در ایران آزادی کامل دارند

به گزارش ادیان نیوز، نماینده مسیحیان مجلس شورای اسلامی در گفتگویی گفت: قوانینی که در قانون اساسی کشور آمده، آزادی هایی از نوع اجتماعی، دینی و آموزشی را برای اقلیت های مذهبی در نظر گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی، قانون احوال شخصیه برای اقلیت های مذهبی پیش بینی شده است، از توجه ویژه ی مسئولان کشور به اقلیت ها تشکر کرده و تأکید نمود: ارمنی ها می توانند درباره مسائل و موضوعات سیاسی مربوط به خودشان بحث و گفتگو انجام دهند و از این بابت محدودیت هایی برای آنان وجود ندارد.
خانلری با اشاره به اینکه همیشه برای اجرای قوانین مشکلاتی وجود دارد، گفت: همیشه باور حل مشکلات در میان اقلیت ها وجود داشته که از دستاورهای بزرگ کشورمان است.
وی درخصوص تعطیلی مدارس در زمان سال نو میلادی افزود: در ایام تعطیلات سال نو میلادی، فرزندان اقلیت ها از تعطیلات سال نو برخوردارند.
نماینده مسیحیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقلیت های مذهبی در ایران از آزادی های سیاسی و اجتماعی خوبی برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: مسیحیان در مراسم هایی که در کلیسا دارند، آزاد هستند؛ به علاوه جشن هایی به مناسبت ایام سال نو دارند که باشگاه ها و انجمن های اجتماعی متعلق به خودشان  آن را برگزار می کند و نیروی انتظامی و سازمان اماکن نیز همکاری های لازم را انجام می دهد.
خانلری اضافه کرد: حتی زمان هایی که مراسم سال نو با ایام سوگواری تقارن داشت؛ تدابیری اندیشیده شد که مشکلاتی به وجود نیاید.
وی در پاسخ به ادعای رسانه های معاند، خصوصا جوسازی ها و شانتاژ رسانه ای و سیاسی منافقین درخصوص آزاد نبودن فعالیت های دینی و سیاسی اقلیت های مذهبی در ایران گفت: اگر واقعا رسانه ای می خواهد واقعیت های مربوط به اقلیت های دینی را مطرح کند، باید مطالعه میدانی داشته باشد و از نزدیک با اقلیت ها دیدار و گفتگو کند.
خانلری درباره گزارش های حقوق بشر احمد شهید تأکید کرد: گناه احمد شهید بسیار بزرگ تر از رسانه­ هاست؛ زیرا کسی که ادعای مطالعه علمی دارد، باید از منابع بی طرف استفاده کند نه اینکه به مزخرفات برخی رسانه های بیگانه و معاند استناد نماید؛ این گزارش ها صرفا جنبه تبلیغاتی برای دشمنان ایران داشته و اهداف سیاسی پشت آن ها به وضوح ملموس است.
کارن خانلری درخصوص وظیفه و نقش رسانه ها در انعکاس آزادی های اقلیت ها در ایران تأکید کرد: رسانه های برون مرزی و داخلی باید نقش ویژه ای ایفا کنند و آزادی های سیاسی و اجتماعی مسیحیان را منعکس کرده که متاسفانه این اقدام بسیار کم انجام می شود؛ همین امر مزید بر علت است که دیگر رسانه های معاند فضای عمومی کشورمان علیه اقلیت های دینی را به شکل وارونه ای منعکس نمایند. 
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.