خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

علت انحراف اخلاقی خانم های متاهل از دید کارشناس مذهبی

ادیان نیوز: کارشناس مذهبی، روابطی از جمله ازدواج پنهانی دختر و پسر در دانشگاه و خیابان، را غلط خواند و گفت: چرا که این نوع ازدواج‌ها سه آفت را در پی خواهد داشت که یکی از آن­ها از بین بردن آرامش است.
حجت الاسلام حسین دهنوی، با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم درباره تشکیل خانواده گفت: خداوند متعال در آیه «وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها» درباره تشکیل خانواده می­فرماید «و از نشانه‏ هاى او این‌که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید»؛ بنابراین هدف خدای متعال از تشکیل خانواده، آرامش بوده است.
او با بیان این‌که برای احساس آرامش در زندگی باید به درستی ازدواج کرد، گفت: ازدواج رابطه ای از جمله ازدواج پنهانی دختر و پسر در دانشگاه و خیابان، ازدواجی غلط است؛ چرا که این نوع ازدواج­ ها سه آفت را در پی خواهد داشت که یکی از آن­ها از بین بردن آرامش است و شواهد عینی نشان می دهد این نوع ازدواج ها سبب سرد شدن کانون خانواده می­شود.
او گفت: بر مرد شرعا واجب و قانونا لازم است که نیازمندی­ های همسر خود را فراهم کند و متأسفانه بیشتر مردان به آسایش توجه دارند، اما نسبت به آرامش همسر خود غافل می­باشند.
این کارشناس دینی درباره گفت: به همسر خود آرامش بدهید و اگر تمام امکانات و آسایش را به همسر خود هدیه دهید، احساس خوشبختی نخواهد کرد و نمونه‌های بسیاری در این خصوص وجود دارد.
حجت­الاسلام دهنوی درباره بکار بردن ارتباط کلامی در زندگی گفت: ارتباط کلامی دستوری دینی است و بایستی با یکدیگر به آرامی صحبت کرد، در صورتی که امروزه اکثر مردم با دعوا با یکدیگر صحبت می­کنند و باید این مهارت را جدی گرفت.
او با اشاره به دلیل تأکید اسلام نسبت به ابراز محبت بیشتر از سوی مردان گفت: اولیای الهی و دانشمندان، تأکید بیشتری نسبت به مردان در ابراز محبت دارند؛ چرا که اولا زنان عشق­ورز و محبت پذیر هستند و شدت عواطف دارند و ثانیا نیاز بیشتری نیز به محبت داشته و نیاز عاطفی برای زنان در اولویت است، در صورتی که مردان عشقباز بوده و نیاز غریزی برای آنان در اولویت است.
این کارشناس مسائل خانواده گفت: علل جدی انحراف اخلاقی اکثر زنان شوهردار، خلأ عاطفی بوده است که ابراز نکردن محبت، سبب انحراف آنان می شود و متأسفانه بسیاری از مردان به ارتباط کلامی توجه نمی کنند.
حجت الاسلام دهنوی با بیان روایاتی درباره ابراز محبت بیشتر مردان گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که گفتن کلمه دوستت دارم از سوی مردان به زنان خود، هیچگاه از دل زنان بیرون نمی رود و در روایت دیگری می فرمایند هدیه دادن مرد به زن، هیچگاه از یاد و دل زن بیرون نخواهد رفت.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.