خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تیرگی روابط میان نیکول پاشینیان و کلیسای حواریون ارمنی

او امسال نیز سالگرد تولد جاثلیق گارگین دوم را که در ۲۱ آگوست جشن گرفته می‌شد، تبریک نگفت، درحالی‌که پاشینیان سه سال متوالی پس از به قدرت رسیدن، تولد جاثلیق را «با صمیمیت» به وی تبریک می‌گفت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از Tert.am، روزنامه «هراپاراک» Հրապարակ می‌نویسد: ارتباط بین نیکول پاشینیان – نخست‌وزیر فعلی جمهوری ارمنستان – و کلیسای حواریون ارمنی، پس از جنگ به‌گونه‌ای جبران‌ناپذیر قطع شد. در واقع پاشینیان ارزش‌گذاری نهادهای دولتی و نقش آنها را، با منشور اخلاقیِ شخصیِ محدودّ خویش انجام می‌دهد.

او امسال نیز سالگرد تولد جاثلیق گارگین دوم را که در ۲۱ آگوست جشن گرفته می‌شد، تبریک نگفت، درحالی‌که پاشینیان سه سال متوالی پس از به قدرت رسیدن، تولد جاثلیق را «با صمیمیت» به وی تبریک می‌گفت، «اهمیت و نقش پررنگ» کلیسای مقدس حواریون ارمنی را در زندگی مردم بااهمیت می‌شمرد و با اطمینان خاطر ابراز می‌کرد که: «شما در این راستا به فعالیت‌های مؤثر خود ادامه خواهید داد».

پس از جنگ، زمانی که جاثلیق آشکارا شروع به انتقادکردن از مقامات نمود، تبدیل به خاری در چشم پاشینیان شد. بر اساس برخی اطلاعات، به رسانه‌های تحت نظارت دولت، حتی رسانه‌‌های عمومی، دستور داده شده است که هیچ‌کدام از فعالیت‌های جاثلیق را پوشش ندهند.

جاثلیق گارگین دوم
گارگین دوم پاتریارک و جاثلیق کلیسای حواری ارمنی – عکس از: armtimes.com

شایان ذکر اینکه گارگین دوم پاتریارک و جاثلیق کلیسای حواری ارمنی (ارمنی: Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Բ Ծայրագույն Պատրիարք և Կաթողիկոս Ամենայն Հայոց؛ زادهٔ ۲۱ اوت ۱۹۵۱) یک کشیش اهل ارمنستان است. وی رهبر مذهبی ارمنیان جهان می‌باشد. وی با نام کدریچ گریگوری نرسیسیان (ارمنی: Կտրիճ Գրիգորի Ներսիսյան) در ۲۱ اوت ۱۹۵۱ در ووسکهات، آرماویر به دنیا آمد.

مترجم: سرینه طهماسیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.