خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترویج “ازدواج سیاه” در شبکه ماهواره ای محبت+ سند

به گزارش ادیان نیوز، شبکه های ماهواره ای که برنامه ریزی بلند مدتی برای تغییر سبک زندگی اسلامی – ایرانی و در نتیجه تضعیف و فروپاشی خانواده ها انجام داده اند،‌ در اقدامی هماهنگ، به تبلیغ و ترویج با هم بودن بدون قید و بند پسر و دختر، که از آن به “ازدواج سفید” تعبیر کرده اند، می پردازند.
یکی از این شبکه های ماهواره ای، شبکه محبت است. این شبکه که فلسفه وجودی خود را ترویج مسیحیت صهیونیستی بین فارسی زبانان اعلام می کند، همگام با دیگر رسانه های غربی، ایجاد تزلزل در ارکان نظام خانواده و فروپاشی آن را جزء برنامه های خود قرار داده است.
یکی از بخش های ثابت این شبکه که به تازگی به لیست برنامه های آن اضافه شده، پخش ویدئو های ۳۰ ثانیه ای است. در یکی از این ویدئوها، درباره پدیده شوم “ازدواج سیاه”، ویدئویی را پخش که هدف، قبح زدایی از آن بود و مانی محمدی- تولید کننده و مجری آن- در شبکه اجتماعی، آن را بازپخش کرد.

 

 تصویر صفحه “مانی محمدی” در شبکه اجتماعی
“ازدواج سیاه” که در کشورهای غربی با عنوان “ازدواج سفید” یا “هم باشی” شناخته می شود و مدتی است، در برنامه های شبکه های ماهواره ای و در فیلم های سینمایی ترویج می شود، نوعی از زندگی مشترک پسر و دختر در زیر یک سقف بدون عقد و حتی بدون اطلاع و رضایت خانواده ها است.
این باهم بودن، هیچ جایگاهی در دین مبین اسلام، قوانین حاکم در کشور و عرف ندارد و به شدت از طرف خانواده های ایرانی تقبیح می شود و از پیامدهای آن، می توان به معظلات اخلاقی بی شمار مانند:مشخص نبودن سرنوشت فرزند حاصل از این هم خوابگی نامشروع، سقط جنین و مشکلات اجتماعی دیگر، اشاره کرد.
دلیل اصلی ظهور این پدیده شوم و ضد ارزشی، نبود مسئولیت‌پذیری حداقل در یک طرف از رابطه، است که در چنین روابطی افراد، مسئولیت عملکرد خود را بر عهده نمی گیرند. کاهش فرزند آوری، خلا روانی حاصل از ترک هم باشی که ممکن است دختر به سمت آسیب هایی همچون اعتیاد سوق پیدا کند، و تغییر سطح زندگی افراد، از دیگر نتایج مسئولیت گریزی دو طرف این رابطه محسوب می شود.
در چنین ازدواج‌هایی، امکان دارد که یکی از طرفین هر لحظه نسبت به ادامه این رابطه اظهار بی‌میلی کند و این امر موجب وارد شدن صدمات روحی قابل توجهی به طرف مقابل به ویژه زنان می‌شود؛ چراکه آنان بر حسب طبیعت خود دوست دارند روی فردی سرمایه‌گذاری عاطفی کنند که این فرد از ارزش لازم برخوردار باشد.
این ازدواج از نظر قانونی جرم است. از نظر شرعی نیز گناه محسوب می‌شود و همواره فرد با نوعی ترس و نگرانی از عواقب چنین رابطه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. این در حالی است که اگر این روابط ثبت شود، امکان اثبات متعلق بودن فرزند به پدر وجود دارد.
گفتنی است، هم اکنون سریال هایی با موضوعات اجتماعی و خانوادگی در قسمت های نسبتا زیاد، با هدف ترویج ازدواج سیاه، نهادینه سازی فرهنگ روابط نامشروع قبل از ازدواج، بچه دار شدن از طریق ارتباط نامشروع و قبولاندن این نوع زندگی در جامعه ایران، ترویج زنا و بی بند وباری و ازدیاد نسل از طریق فساد و فحشا، از شبکه های ماهواره ای در حال پخش است. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.