خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور مردم و چگونگی واکسینه شدن انقلاب

ادیان نیوز: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی مردم به عنوان  صاحب واقعی و بانی اصلی انقلاب در تعیین مسیر ، اهداف و دستاورد های ایران پس از طاغوت نقش بسیار تعیین کننده ای داشتند و هر وقت که مشکلات کوچک و بزرگی سر راه انقلاب به وجود می آمد حضور مردم و اتحاد آنان بود که سبب می شد انقلاب بتواند این مسیر را به سلامت طی کند. شاید بتوان مثال های بسیاری از حضور مردم در صحنه یاد کرد ولی حضور بی مثال مردم در هشت سال دفاع مقدس هنرنمایی تمام عیاری از ایثار و مقاومت و اتحاد بود که توسط مردم مسلمان ایران ترسیم شد و چنان درخشش این امت در تاریخ ماندگار شد که نسل های بعدی با تاثی از این دلاوران مسیر حقیقی را یافته و در آن ثابت قدم ماندند. 
حضرت امام خمینی(ره) ارزش این انقلاب را  مردمی بودند آن دانسته اند و تاکید دارند که هر گاه انقلاب در دست مردم است این انقلاب با توکل بر خدا پیروز است و این مردم هستند که با ضد انقلاب ها برخورد می کنند و تمامی مسئولین خادمین این مردم و از جنس مردم هستیم. 
* ایشان در دیدار هیئت دولت  و خطاب به مسئولین و وزرای کشور می فرمایند: 
مردم این دولت را و این جمهوری را به پا کردند و آن هم، نه همۀ مردم؛ این مردم پابرهنه، این بازاری و این متوسطین و این محرومین. فشار روی اینها بوده است، یعنی فشار انقلاب روی دوش این محرومین بوده. اگر در خیابانها، در تظاهراتی که مردم کردند در زمان رژیم سابق و بعد از او در اوایل انقلاب، اگر یک کسی بررسی کرده بود می‏دید که در بین اینها از آنهایی که مرفه‏ اند چند نفرند و محرومین چقدرند؟ محرومین‏اند که این کار را کردند. دولت بدون پشتیبانی مردم نمی‏تواند کار انجام بدهد. یعنی آن دولتهایی می‏توانستند بدون پشتیبانی مردم انجام بدهند ـ که کارشان را انجام بدهند ـ که برای مردم نمی‏خواستند کار کنند؛ آنها می‏خواستند برای اربابهای خودشان کار بکنند، و روی آن مبنا مجهز برای آن جهت بودند شما که می‏خواهید برای همه خدمت بکنید، برای چهل میلیون جمعیت، یک دولت محدود نمی‏تواند کار بکند، باید چهل میلیون جمعیت را در صحنه نگه دارد( صحیفه امام جلد ۱۹). 
 
همان طور که مشخص است امت پیام امام خود را درک کرده و به صورت عملی ثابت کرده اند که اگر روزی کسانی بخواهند انقلاب را به نفع خود مصادره کنند قطعا باید از سد مردم بگذرند که این محال است . این یک شعار نیست زیرا طی ۳۵ سال نه دشمن داخلی و نه دشمن خارجی و نه حتی مهرهای خودفروخته نتوانسته اند قدمی از قدم بردارند و انقلاب را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند .
 
از زمانیکه دشمن دریافت نمی تواند با سلاح گرم به جنگ انقلاب برود  به عرصه جنگ نرم وارد شد و خیال انقلاب مخملی را در ذهن پلید خود پروراند. چه در سال ۷۸ و چه در سال ۸۸ که دشمن با طراحی بسیار حساب شده و برنامه ای مدون فتنه بزرگی را برپا کرد در هر دو آزمون مردم به پشتیبانی ولایت فقیه و اسلام و قرآن به پا خواستند و دشمن را چنان ناکام گذاشتند که هیچ گاه زبان از توصیف آن برنیامده است. 
رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش مردم و اصل مردم سالاری در ایران می فرمایند: انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست. پایه‌ی نظام ما همین انتخابات است. یکی از پایه‌ها، انتخابات است. مردم‌سالاری دینی با حرف نمیشود؛ مردم‌سالاری دینی با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‌ی مردم، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت میگیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست. این مردم‌سالاری، عامل پایداری ملت ایران است. اینکه شما توانسته‌اید در طول این سی سال از نهیب ابرقدرتها نترسید، اینکه ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربه‌ی اساسی به شما بزنند، اینکه جوانان کشور در ورود به میدانهای گوناگون این شجاعت و اخلاص را نشان میدهند، ناشی از مردم‌سالاری دینی است؛ این را باید خیلی قدر بدانیم. انتخابات سرمایه‌گذاری عظیم ملت ایران است؛
 
رهبر انقلاب  در ۱۵ مهر ماه سال ۸۸ در خصوص نقش مردم در انقلاب اسلامی و طول حیات آن تاکید دارند: 
جمهوری اسلامی دو جزء دارد: جمهوری است، یعنی مردمی است؛ اسلامی است، یعنی بر پایه‌ی ارزشهای الهی و شریعت الهی است. مردمی است، یعنی مردم در تشکیل این نظام، در بر روی کار آوردن مسئولان این نظام نقش دارند، پس مردم احساس مسئولیت میکنند؛ مردم برکنار نیستند. مردمی است، یعنی مسئولان نظام از مردم و نزدیک به مردم باشند، خوی اشرافیگری، خوی جدائی از مردم، خوی بی‌اعتنائی و تحقیر مردم در آنها نباشد. ملت ما قرنهای متمادی خوی اشرافیگری را، استبداد و دیکتاتوری را در حاکمان نابحقِ این کشور تجربه کرده و دوران جمهوری اسلامی دیگر نمیتواند اینجور باشد. دوران جمهوری اسلامی یعنی دوران حاکمیت آن کسانی که از مردمند، با مردمند، منتخب مردمند، در کنار مردمند، رفتارشان شبیه رفتار مردم است. این، معنای مردمی است. مردمی است، یعنی باید به عقاید مردم، به حیثیت مردم، به هویت مردم، به شخصیت مردم، به کرامت مردم اهمیت گذاشته بشود. اینها مردمی است.
 
در سال ۸۸ وقتی بحث تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد. دشمن تمام دستگاه های رسانه ای خود را بسیج کرد تا با شست و شوی مغزی مردم را در برابر نظام قرار دهد و با فلج کردن سیستم اداره کشور نظام در یک بن بست حساب شده زمین گیر شود. ولی پس از فروکش کردن شور انتخابات و به خصوص نماز جمعه رهبری گرانقدر در تاریخ ۲۹ خرداد ماه، مردم با حضور گسترده در میدان مبارزه با فتنه گران چنان نقشه های آنها را نقش بر آب می کنند که بعضی از رسانه های معاند نیز به این مهم اشاره می کنند که مردم ایران غیر قابل پیش بینی هستند . مجله واشنگتن پست در سال ۸۸ و در ابتدای سال نو میلادی طی مقاله ای اعتراف می کند که غرب مردم ایران را نشناخته. غرب در اشتباه دشمنی و جدایی حکومت از ملت به رویایی فرو رفته که در دنیای بیداری حقیقت ندارد و مردم ایران همان کسانی هستند که پهلوی را سرنگون کردند. 
به راستی ۹ دی ۸۸ تمامی بلیط های غرب را باطل کرد و نشان داد اگر تا به امروز تصور می شد که مردم با حکومت اسلامی سر جنگ دارند و برای فرار خود را به دامان غرب می اندازند اساسا این توهمی خوش بینانه بیشتر نیست و این توهم با سیلی محکم مردم ایران به صورت غرب پایان یافت.
امام خامنه ای طی سخنانی که در تاریخ ۱۹ دی بیان کردند بر این مسئله تاکید می کنند که : ملت این شاخصها را میفهمد؛ این چیزی است که انسان اگر صدها بار شکر خدا را بکند، حقش را به جا نیاورده است؛ سجده‌‌‌‌ی شکر کنیم.
این ملت عظیم از قشرهای مختلف در سراسر کشور نگاه می کنند به صحنه، می شناسند صحنه را؛ خیلی چیز بزرگ و مهمی است. اینی که من عرض میکنم روز نُه دی در تاریخ ماندگار است، به خاطر این است. مردم بیدارند؛ همین است که کشور شما را نگه داشته است عزیزان من! همین است که انقلابتان را حفظ کرده است؛ همین است که جرأت سران استکبار را از آنها گرفته است که بخواهند به ملت ایران حمله کنند؛ میترسند. حالا در تبلیغات، زید و عمرو و بکر را میکشند جلو، بمباران تبلیغاتی میکنند؛ اما حقیقت قضیه چیز دیگری است. دشمن حقیقی آنها ملت ایران است، دشمن حقیقی آنها ایمان و بصیرت ملت ایران است، دشمن حقیقی آنها همین غیرت دینی جوانهاست که میجوشد. یک وقتی هم دندان روی جگر میگذارند، صبر هم میکنند، باید هم بکنند؛ اما یک وقت هم آنجائی که وقت حضور در صحنه است، می‌‌‌‌آیند توی صحنه.
رهبر معظم انقلاب در سفر به قم نیز بارها به این مسئله تاکید کردند که مردم هوشیار می دانند که دشمن به دنبال چه چیزی است و آنها دقیقا کاری می کنند که تیر آنها به سنگ بخورد و این نکته طلایی تضمین کننده ی انقلاب است :
اجتماعات عظیم، این روشن‌بینی مردم در زمینه‌ی مسائل سیاسی سابقه نداشته است. بعد از اهانتی که در روز عاشورای سال ۸۸ به وسیله‌ی یک عده تحریک شده نسبت به امام حسین انجام گرفت، دو روز فاصله نشد که مردم در روز ۹ دی توی خیابانها آمدند و موضع صریح خودشان را علنی ابراز کردند. دستهای دشمن و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینی عقب بنشاند، بلکه روزبه‌روز این احساسات تندتر و این معرفت عمیق‌تر شده است.
بدون تردید دشمن در جدا کردن مردم از نظام اسلامی شکست خورده است. سال گذشته در انتخابات، چهل میلیون مردم کشور پای صندوقهای رأی رفتند. در واقع یک رفراندوم چهل میلیونی به نفع نظام جمهوری اسلامی و به نفع انتخابات انجام گرفت؛ همین بود که دشمن را عصبانی کرد. خواستند با فتنه اثر آن را از بین ببرند، اما این را هم نتوانستند انجام دهند. مردم در مقابل فتنه هم ایستادند. فتنه‌ی سال ۸۸ کشور را واکسینه کرد؛ مردم را بر ضد میکروبهای سیاسی و اجتماعی‌ای که میتواند اثر بگذارد، مجهز کرد؛ بصیرت مردم را بیشتر کرد.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.