خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیداری سازمان ملل و صدور قطعنامه‌ای درحمایت ازمسلمانان میانمار

به گزارش ادیان نیوز، جالب اینجاست که در کنار اقدامات خشونت‌بار و وحشیانه بودائیان تندرو، این قطعنامه مدتها بعد از کشتارمسلمانان بی گناه و خشونت‌های هدف دار بر علیه آنها با تأخیری تأمل برانگیز صادر می شود. مدتها شاهد شورش و درگیری بین شهروندان این کشور بوده ایم که هدف اصلی کشتار مسلمانان و اذیت آزار آنها بوده است.
در این مدت نقض شدید حقوق بشر در این کشور صورت گرفته و افراد بی‌گناه زیادی به علت اعتقاد به دین اسلام کشته و مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند که این سازمان تا قبل از صدور بیانیه خود بیاد اوضاع بحرانی در این کشور و نسل کشی بزرگی در حال انجام نبوده است.
در این میان بی مسئولیتی و جهت دار بودن سازمان‌های بین‌الملل مانند دیدبان حقوق بشر و کشورهایی مانند آمریکا که مدعی حقوق بشر هستند شدیداً دیده می‌شود. گویی این سازمان ها و این کشورهای مدعی حقوق بشر از این کشتار مسلمانان لذت برده و تنها به بیان قطعنامه ای زبانی و نمایشی خود را راضی نموده اند.
البته تلاش رسانه‌های غربی در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی در مقصر بودن مسلمانان در این موضوع و شروع خشونت ها بسیار دیده می شود. حاصل این خشونت های هدف دار تنها کشته شدن آمار زیادی از انسان های بی گناه و شرایط سخت زندگی در اردوگاه ها و پناهگاه های مهاجران این خشونت ها…
سناریو این داستان بر این اساس بوده است که دولت میانمار مسلمانان روهینگیا را «پناهندگان غیرقانونی» از بنگلادش می‌داند و به آنها حق شهروندی نداده است. همچنین دولت میانمار در قوانینی بحث‌انگیز از آنها خواسته است تا خود را «بنگالی» خطاب کنند و اگر کسی امتناع کند، به اردوگاه پناهندگان فرستاده می‌شود.
به تازگی مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دولت میانمار طی قطعنامه ای خواسته است تا برای همه شهروندان ایالت راخین، حقوقی یکسان قائل شود و حق دسترسی به خدمات را به طور برابر برای همه ممکن سازد.
منبع: موسسه راهبردی دیده بان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.