خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محافظت جوانان مسلمان نیجریه از مسیحیان در روز کریسمس

به گزارش ادیان نیوز، نیجریه در ماه های اخیر شاهد شدت گرفتن عملیات تروریستی از سوی گروه های تندروی اسلام گرا بوده است. به خصوص ماه دسامبر ماهی پر حادثه بود. در روز ۱۱ دسامبر، انفجار دو خودروی بمب گذاری شده موجب کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در شهر جوس شد. این حملات به گروه تروریستی بوکوحرام نسبت داده شده و انگیزه آن بر افروختن اختلاف و خشونت بین مسلمانان و مسیحیان این کشور ارزیابی شده است.
در ۱۴ دسامبر نیز گروهی از تروریست ها با حمله به روستایی در ایالت بنوی این کشور ۵ مسیحی را به قتل رساندند.
اکنون با فرا رسیدن ایام کریسمس و جشن سال نوی مسیحی، بسیاری از مسیحیان نیجریه نگران اند که مراسمات آئینی شان هدف حملات تروریستی قرار بگیرد. به همین جهت، بیش از ۲۰۰ تن از جوانان مسلمان در روز کریسمس با حضور در اطراف کلیسای شهر کادونا، در ۱۰۰ مایلی ابوجا پایتخت، از مسیحیانی که برای عبادت به کلیسا آمده بودند، محافظت کردند.
یوهانا بورو، کشیش کلیسای شهر کادونا با تایید این موضوع گفت: اقدام جوانان مسلمان تلاشی برای ترویج صلح و دوستی بین مسلمانان و مسیحیان در این منطقه بوده است. وی همچنین از تلاش جوانان مسلمان برای تامین امنیت مسیحیان در روز کریسمس ابراز خوشحالی و قدردانی کرد.
در جریان مراسم روز کریسمس در کلیسای شهر کادونا، کشیش بورو، برای برقراری صلح در نیجریه دعا کرد. وی همچنین از مردم نیجریه خواست تا فارغ از تفاوت های نژادی و مذهبی یاد بگیرند تا با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند. 
منبع: خبرانلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.