خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسیحیان افغانستان تحت حاکمیت طالبان با محدودیت و شکنجه هستند

بازگشت دوباره طالبان به قدرت و پس از تسلط بر افغانستان، مسیحیان در کشور اکنون با محدودیت، شکنجه و آزار و اذیت مواجه هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فاکس‌‌نیوز امروز در گزارشی به نقل از گروه‌های بشردوستانه در افغانستان نوشت: مسیحیانی که پس از تسلط طالبان در افغانستان باقی مانده‌اند، با شکنجه و آزار و اذیت هم از سوی طالبان و هم از سوی دوستان، خانواده‌ها و جوامع خود مواجه هستند.

تاد نتلتون، نویسنده و مجری رادیویی که برای سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی بشردوستانه «صدای شهدا» کار می‌کند، گفته است: «هنوز مسیحیان در افغانستان هستند. فکر می‌کنم در زمان تسلط طالبان در یک سال پیش، خبرهای زیادی وجود داشت که نشان می‌داد همه مسیحیان از این کشور فرار کرده‌اند.»

به گفته منبع، برخی از مسیحیان هنوز هم اقامت در افغانستان را انتخاب کرده‌اند تا «نمک و نور» کشور شان باشند.

نتلتون به فاکس‌نیوز گفته است که با فروپاشی دولت افغانستان در سال گذشته، بسیاری از مسیحیان فرار کردند، زیرا آن‌ها از باورهای تند طالبان و عدم تحمل آنان نسبت به مسیحیان، بویژه کسانی که تازه مسیحی شده‌اند، می‌ترسیدند.

گفتنی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، شمار زیادی از پیروان ادیان دیگر از کشور خارج شدند.

آمار دقیقی از تعداد مسیحیان افغانستان وجود ندارد و بسیاری از آنها برای در امان بودن از آزار و اذیت‌های شدید خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند و به کشورهای دیگر گریخته‌اند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.