خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دستگیری شیخ سلمان عملی غیر قانونی و ضد اخلاقی است

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام‌ جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه تهران اظهار داشت: اولین مطلبی که در این خطبه دل‌ها را شاد می‌کند یاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) است که اگر امام صادق نبود دنیای امروز نظام فقهی فعلی را نداشت و پیامبر نیز عرب را با یکدیگر و عرب را با عجم به عنوان برادر متحد ساخت و در سنگر اتحاد، پیروزی‌های غیر مترقب به وجود آورد، بنابراین ما نیز نباید پیغمبر را دشمن شاد کنیم.
وی افزود: از خانواده تا جبهه‌های سیاسی باید به خاطر پیامبر زیر یک پرچم زندگی کنیم.
صدیقی با تقدیر و تشکر از مردم بیدار، بصیر و ولایت‌مدار ایران به خاطر گرامیداشت با شکوه ۹ دی گفت: مردم هشدار به فتنه‌گران را سر دادند و هم توجه داشتند که فتنه ریشه‌کن نشده است.
وی اضافه کرد: امام علی(ع) در جنگ جمل فرمودند مجروحان را از بین نبرید و فراری‌ها را تعقیب نکنید ولی در جنگ با معاویه دستور تعقیب فراری‌ها را صادر کردند و فرمودند در جنگ جمل ریشه فتنه کنده شد ولی تا معاویه زنده است این ریشه ادامه دارد.
امام جمعه موقت تهران گفت: در حال حاضر نیز ریشه فتنه هنوز موجود است و طرفداران فتنه که در اقلیت هستند هنوز در پی فرصت برای متزلزل کردن نظام نشسته‌اند به طوری که در روز ۱۶آذر از فتنه حمایت کردند.
صدیقی گفت: نفوذ برخی فتنه‌گران در مجاری اجرایی کشور هشدار جدی در راه افتادن برخی فتنه‌گران است که در فتنه بازار گرمی می‌کردند و در حال حاضر برخی دانشگاه‌ها محل امن و باشگاه تبلیغاتی این افراد شده است.
وی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران از حالا برای خبرگان و مجلس برنامه‌ریزی کرده‌اند و از امکاناتی که حقشان نیست استفاده می‌کنند تا مجلس را برای خودشان زمینه‌سازی کنند و در خبرگان نیز دست داشته باشند تا بتوانند برای متزلزل کردن نظام برنامه‌ریزی کنند.
امام جمعه موقت تهران، اظهار داشت: به آنها می‌گوییم چند بار می‌خواهید دست غیب انقلاب و مقام معظم رهبری را تجربه کنید؟ حضور مردم جلوه عنایت حق تعالی و تصرفات تکریمی امام زمان(عج) است.
وی افزود: من به اینها نصیحت می‌کنم و می‌گویم که توبه کنند، هم به سران فتنه که برخی در حصر هستند و برخی آزادند و در رسانه‌ها نیز با اینکه ممنوع‌التصویر هستند امکاناتی از طریق مجاری اجرایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد همچنان بر سر موضع خود هستند.
صدیقی گفت: اگر ادامه فتنه از سوی فتنه‌گران با تصمیم قاطع مسئولان معالجه نشود هزینه زیادی برای نظام دارد، البته حضور مردم محکومیت فتنه را اعلام کرد به طوریکه مردم مصمم هستند که در مقابل فتنه بایستند.
وی در رابطه با برگزاری اجلاس نماز نیز گفت: اجلاس نماز از وقایع مبارکی است که ۲۳ سال تکرار می‌شود و پیام مقام معظم رهبری نیز در این زمینه کارساز است که فرمودند اینک وقت ارزیابی است که هم تأثیر این حرکت در توسعه نمازگزاران از نظر کمی و هم از نظر کیفی در خشوع رحمانی افزایش می‌یابد.
وی گفت: برگزاری اجلاس نماز پیامی برای همه کسانی است که از نظر دینی و مسئولیت اجتماعی در توسعه مساجد یا ساخت فیلم و … موثر هستند که در این زمینه باید ارزیابی کنیم و بدانیم چقدر پیشرفت کرده‌ایم.
امام جمعه موقت تهران با تجلیل از ارتش ولایت‌مدار و مقتدر نظام گفـت: در رزمایش مقتدرانه ارتش، شکوه و اقتدار دشمن شکن به نمایش گذاشته شد که در آب‌های بین‌المللی به وسعت ۲میلیون و ۲۰۰هزار کیلومتر با انواع نمایش‌های تاکتیکی هم به دوستان داخلی دلگرمی داده شد و هم به کشورهای همسایه این پیام اعلام شد که تا این اندازه به دامن بیگانگان پناه نبرید، قدرت کافی در منطقه هست و ارتش ما هر حرکت شومی را می‌تواند در نطفه خفه کند.
وی با اشاره به ۱۷ دی سالروز کشف حجاب از سوی رضاخان گفت: حساسیت دنیای غرب به عفاف و حجاب زنان نشانه تأثیرگذاری حجاب در کاهش نفوذ استعمارگران است، آنچه امروز با زن رفتار می‌کنند تحقیر زن و مردسالاری است زیرا زنان را مانند ابزار می‌دانند.
صدیقی ادامه داد: مقامات مرد غربی خود را پوشیده می‌دارند ولی زن‌ها را بزک کرده به مجالس می‌آورند که بگویند، عروسک ما هستید که این مسئله سقوط زن است.
وی با تأکید بر اینکه حجاب هویت زن است، اظهار داشت: در مورد مرز بین زن و مرد نباید حرکتی انفعالی داشته باشیم و باید نسبت به ظلم به زنان هجوم آوریم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به دستگیری شیخ سلمان در بحرین این حرکت را یک عمل ضد قانونی و ضد اخلاقی دانست و گفت: نمی‌توان گفت اقلیت سنی در بحرین در برابر شیعه ایستاده‌اند زیرا اینها نه شیعه هستند و نه سنی، اینها مأموران آمریکایی هستند که فکر می‌کنند با این رفتارها و تخریب مساجد می‌توانند حرکات مردمی را متوقف کنند.
وی افزود: به آنها می‌گوییم در این چهار سال انواع فشارها را آورده‌اید که نتیجه نداشت، پیام مرجع بزرگ شیعه آیت‌الله سیستانی از نجف را دیدید که نسبت به آزادی شیخ سلمان هشدار داد و ما هم هشدار می‌دهیم که آزادی صورت گیرد و این افراد راه شاه و مبارک و دیگر اشرار منطقه را ادامه ندهند.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.