خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خدمت به خلق برگ عبور از پل صراط است

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور،‌ با اشاره به ارتباط مستقیم خداوند و انسان از راه‌های قرائت قرآن کریم و اقامه نماز بیان کرد: اگر انسانی بخواهد با خالق خویش صحبت کند راه ارتباطی او با خدا نماز است و اگر بخواهد خدا با او صحبت کند باید قرآن بخواند.
 وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که خداوند به صورت مستقیم انسان را مورد خطاب قرار می‌دهد، تصریح کرد: روایت شده امام حسن مجتبی (ع) آیه‌ای را می‌شنید که «یا ایها‌الذین آمنوا …» در آن آمده بود، می‌ایستاد و لبیک می‌گفت، زیرا که خداوند با این آیات انسان را مورد خطاب قرار می‌دهد.
مدرس حوزه علمیه قم، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، در ارتباط با غفلت انسان‌ها گفت: از ائمه معصوم (ع) روایت شده است که مردم همه خواب هستند و پس از مرگ بیدار خواهند شد زیرا ما در زمانی که در دنیا هستیم از آینده اطلاعی نداریم و حتی نمی‌دانیم انسانی که فوت کرده است و او را به خاک می‌سپاریم چه بر او می‌گذرد.
وی با بیان اینکه مومن کسی است که با اطمینان از وعده‌های خداوند با او وارد معامله شود، تصریح کرد: مومن کسی است که با اعتقاد و اطمینان از آنچه که خداوند وعده آن را در آخرت داده است وارد معامله شده و دستورات او را لبیک بگوید.
این مرجع تقلید با اشاره به رانده شدن آدم و حوا از بهشت گفت: انسان حریص است و به همین دلیل از بهشت رانده شده است و اگر با وجود نعمت‌هایی که خداوند در بهشت در اختیار او و همسرش قرار داده بود به میوه درخت ممنوعه طمع نمی‌کرد هرگز برای تنبیه به زمین فرستاده نمی‌شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علاقه خداوند به برخی انسان‌ها، بیان کرد: زمانی که خداوند به بنده‌ای علاقه داشته باشد اعمال او را به آخرت واگذار نمی‌کند و در این دنیا شرایط را برای آخرتی آسان برای او فراهم می‌کند.
آیت‌الله علوی گرگانی سختی و مصایبی که برخی افراد در این دنیا به آن گرفتار می‌شوند را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: خداوند بندگانی را که دوست دارد طعم سختی و مصایب گوناگون را در دنیا به آنان می‌چشاند تا در آخرت با سختی مواجه نباشند و در این دنیا از گناهان و خطاهایی که انجام داده بودند پاک شوند و پس از مردن در سختی نباشند.
وی با اشاره به عمر ۴۰۰ ساله فرعون گفت: فرعون در طول حیات خویش حتی برای یک بار هم دچار بیماری نشد و خود را خدا می‌دانست که این مسئله ناراحتی و نگرانی حضرت موسی (ع) را به دنبال داشت.
این مرجع تقلید با اشاره به پاسخ خداوند به حضرت موسی (ع) در برابر نعمت سلامتی و قدرتی که به فرعون داده بود متذکر شد: خداوند به دلیل اینکه فرعون از چند صفت شایسته برخوردار بود او را در دنیا دچار سختی نکرد ولی به دلیل اینکه خود را خدا می‌دانست و در حق خداوند ظلم کرده بود نعمات را در دنیا به او عنایت کرد که در آخرت بابت اعمال شایسته از خداوند طلبکار نباشد.
آیت‌الله علوی گرگانی صفت‌های شایسته فرعون را برشمرد و بیان کرد: فرعون با وجود اینکه قدرت فراوانی داشت هرگز به زنا تن نداد،‌ ربا نگرفت، حق مردم را ضایع نکرد و همیشه سفره‌اش به روی مردم گسترده بود که این صفات شایسته موجب شد خداوند نعمات فراوانی به او در دنیا بدهد.
وی با تاکید براینکه خداوند در آیات پرشمار قرآن به انسان توصیه کرده است که فریب زیبایی دنیا را نخورد، تصریح کرد: دنیا برای انسان محل گذر است و نباید به معبر دل بست زیرا که خداوند انسان را موجودی جاویدان آفریده تا در آخرت زندگی کنند و برای رسیدن به جاودانگی باید از این دنیای فانی به شایستگی عبور کنند.
این مرجع تقلید با اشاره به کشتارهایی که ظالمان در این دنیای خاکی انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: در آخرت خبری از جنگ، ناآرامی و کشتار به گوش نمی‌رسد و تنها خدمت به خلق برگ عبور از پل صراط است.
آیت‌الله علوی گرگانی یاد آورشد: کسانی که برای خدمت به خلق خدا و برای رضایت خداوند کمر همت ببندند خداوند در آخرت به ایشان مزدی عطا می‌کند که این مزد فراتر و شیرین‌تر از دستمزدهای دنیایی است.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.