خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هدف از ترور علمای اهل‌ سنت ایجاد ناآرامی و ناامنی در بصره است

به گزارش ادیان نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق خواستار برخورد سریع با عوامل ترور سه روحانی اهل تسنن شد و تاکید کرد که تروریست‌ها پیروان همه مذاهب را هدف قرار می دهد که این دلیلی بر بی‌دین بودن این افراد است.
صدر با اشاره به اینکه هدف از این حمله به آشوب کشاندن استان‌های امن و با ثبات عراق است تصریح کرد که جنگ طایفه ای تنها سلاحی است که تروریست‌ها از آن بهره می‌گیرند.
وی ابراز داشت که تروریست‌هایی که علمای بی‌گناه را هدف قرار دادند تنها هدفشان تحریک اهل تسنن برای ایجاد ناآرامی و جدایی در میان اهالی بصره است.
این روحانی شیعی از دولت خواسته تا به سرعت عوامل این حمله را شناسایی کند تا امنیت بصره حفظ شود و مثالی برای زندگی مسالمت آمیز طوایف در کنارهم باشد.
هفته گذشته یوسف الراشد رییس اوقاف اهل سنت الزبیر در از توابع استان بصره در جنوب عراق، پنجشنبه گذشته به همراه ۳ تن از ائمه مساجد منطقه در راه بازگشت از بصره به الزبیر مورد حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفت که در این حادثه الراشد و ۲ تن از روحانیون در دم کشته شدند و یک تن از آنان زخمی شد.
یوسف الراشد که از حامیان جدی نیروهای امنیتی عراق در جنگ علیه داعش بود،اخیرا در جریان یک تماس تلفنی از استان نینوا تهدید به مرگ شده بود.
داعش مسئولیت ترور سه روحانی اهل تسنن در بصره در جنوب عراق را برعهده گرفت.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.