خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استان قم آماده ی برگزاری مسابقات کشوری اوقاف است

ادیان نیوز : به گزارش پایگاه نشر معارف قرآن کریم کتاب هدایت، استاندار قم گفت: امیدواریم با حمایت‌های لازم از سوی مدیران قرآنی اوقاف کشور مسابقات ملی قرآن در این استان برگزار شود زیرا تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری چنین مسابقاتی ‌فراهم است.

حجت‎الاسلام والمسلمین صالحی منش، استاندار قم شب گذشته، ۱۳ دی در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم در سخنانی به تشریح اهمیت و جایگاه جامعه قرآنی در کشور پرداخت.

وی گفت: قرآن و اهل بیت(ع) دو امانت گران‌بهای پیامبر اکرم(ص) هستند که باعث می‎شود تا جامعه از گزند همه بلایا دور بماند.

وی گفت: اگر به تعداد قاریان، حفاظ و شرکت کنندگان در مجالس قرآن و همچنین مردمی که رنگ و بوی قرآنی به خود گرفته‎اند نگاه کنیم در می‎یابیم که چگونه این کشور در ظل ولایت فقیه به سوی این فضا حرکت کرده است.

وی گفت: انس جوانان با قرآن فرزندان جامعه ما را بیمه می‎کند؛ قرآن جامعه را با غیرت و پرهیزکار می‎کند؛ زیرا آثار وضعی ارتباط با کلام الهی انسان را از گناهان دور می کند؛ آثار وضعی ارتباط با قرآن باعث می‎شود که انسان از گناه و فسق و فجوردور بماند.

وی خانواده‏‌های قرآنی را از بهترین خانواده‎ها در جامعه دانست و تصریح کرد: فرزندان این خانواده‎ها برای همه جامعه الگو هستند و باید قدر انس با قرآن را بدانند، زیرا به برکت جامعه قرآنی است که امروز یک جامعه رو به رشد و تعالی و عزت را شاهد هستیم.

وی افزود: در عصری که همه چیز فراهم شده است که ما را از خداوند و اهل بیت(ع) جدا کند و ما را از انسانیت دور کند، تنها عاملی که جامعه را بیمه می کند، قرآن و تمسک به قرآن است.

صالحی منش خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت‌های لازم از سوی مدیران قرآنی اوقاف کشور مسابقات ملی قرآن در قم برگزار شود زیرا تمام زیرساخت ها برای برگزاری چنین مسابقاتی در قم فراهم است.

وی تاکید کرد: قم مهد معنویت و قرآن و علوم قرآنی و اهل بیتی(ع) در کشور است و امیدواریم این جلسات قرآنی هرچه بیشتر و باشکوهتر برگزار شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.