خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بهترین سوژه ها برای دشمن اختلاف بین شیعه و سنی است

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی ظهر امروز در دیدار فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما همیشه معتقد بودیم که در یک صف و جبهه مقابل دشمن و استکبار جهانی قرار داریم، اظهار داشت: در عراق قبایل بزرگی داریم که بعضا نیمی از آنها را شیعیان و نیمی از آنها را اهل سنت تشکیل می دهند اما با یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته و حتی ازدواج نیز بین آنها صورت گرفته است.
او تصریح کرد: علمای اهل سنت به عراق آمده و در مراسم جشن و سرور در کربلا شرکت می کردند یا علمای شیعه در اعظمیه و در جشن های اهل سنت شرکت می کردند لذا در عراق مشکل شیعه و سنی نداشتیم.
نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله سیستانی ابراز داشت: ورود تکفیری ها به عراق سبب ایجاد فاصله بین مذاهب در عراق شد و الّا پیش از این بین شیعه و سنی ارتباط تنگاتنگ وجود داشت.
او با اشاره به فتوای حضرت آیت الله سیستانی و قصد دشمن از سوء استفاده از این فتوا به منظور ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی گفت: یکی از بهترین سوژه ها برای دشمن همین اختلاف بین شیعه و سنی است و لذا دشمنان اعلام کردند که آیت الله سیستانی این فتوا را ضدّ اهل سنت داده است که بعدا این مرجع تقلید اعلام کردند ما اعتقاد به وجود شیعه و سنی و ایزدی و مسیحی در یک صف مقابل دشمن هستیم.
شهرستانی با بیان اینکه آیت الله سیستانی معتقد است که شیعه و سنی برادر یکدیگرند، افزود: آمدن تکفیری ها و داعشی ها و خط سلفی سبب به وجود آمدن این فتنه و اختلاف در عراق شد.
او با تاکید بر اینکه تکفیری ها و سلفی ها مشکل اصلی عراق هستند، تاکید کرد: ضعف رسانه ای مشکل اصلی ماست به این صورت که در عصر ارتباطات و اطلاعات قرار داریم اما رسانه قوی برای انتقال حرف های خود نداریم در حالیکه باید به این سمت حرکت کرده و واقعیت ها را منتقل کنیم.
نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به حادثه سیدنی استرالیا گفت: در قضیه بروجردی در استرالیا دیدید که رسانه های غربی قیام کردند اما ایران آن را ردّ کرد اما منتقل نشد یعنی رسانه ها دست ما چیزی ندادند.
او با اشاره به نقش مرجعیت شیعه در عراق گفت: بوش در دوران ریاست جمهوری خود پنج بار به حضرت آیت الله سیستانی نامه نوشت اما ایشان پاسخ نامه بوش را نداد و همین مساله مورد اعتراض بوش قرار گرفت.
او با طبیعی خواندن اختلاف نظر بین افراد و گروه ها گفت: اختلاف نظر با تنش و درگیری تفاوت دارد. ما اصل اختلاف را قبول داشته و آن را مایه رشد و تکامل می دانیم.
شهرستانی ادامه داد: متاسفانه حرف ها و کارهای ما در حدّ شعار است و از سوی دیگر برداشت بدی از سخنان یکدیگر می کنیم و همین امر منجر به تنش و سپس درگیری می شود.
او بر ترویج فرهنگ مشورت در جامعه تاکید کرد و افزود: این فرهنگ به درستی در جامعه ما نهادینه نشده است و لذا گمان می کنیم وقتی به کسی مشورت می دهیم آن فرد ملزم به اجرای رای و نظر ماست در حالیکه اینگونه نیست و در مشورت یک رای و نظر به دیگر آراء اضافه می شود.
نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله سیستانی نفس ارتباط و رفت و آمد بین گروه های شیعه و سنی را مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: باید از ابزار ارتباطات نهایت استفاده را ببریم و وحدت خود را حفظ و تقویت کنیم.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.