خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رمانی دیگر از نژادپرست هتاک به اسلام در دست مردم فرانسه + تصاویر

ادیان نیوز:  این نویسنده ۵۹ ساله فرانسوی در «تسلیم» شخصیت فرضی محمد بن عابس که یک مسلمان عرب‌تبار از حزب «اخوان‌المسلمین» است را روایت می‌کند که چگونه در ائتلاف با احزاب راست میانه‌رو و سوسیالیست فرانسه علیه راستگرایان تندرو از «جبهه ملی» این کشور، در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود و به کاخ الیزه راه پیدا می‌کند. پس از رئیس جمهور شدن محمد بن عابس، اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و استادان غیر مسلمان مجبور به پذیرش بازنشستگی اجباری و رعایت حجاب در دانشگاه‌ها نیز به قانون تبدیل می‌شود. فرانسوا، شخصیت اصلی رمان «تسلیم»، یک دانشگاهی سرخورده است که از وضع جدید ناراضی‌ شده و در اعتراض به «انقلاب فرهنگی» صورت‌‌گرفته پس از روی کار آمدن دولت جدید و اسلامی‌سازی محیط آموزشی از کار تدریس کنار می‌رود. او که در زمان فعالیت خود با دختران دانشجو رابطه عشقی داشته، در پایان رمان به اجبار به اسلام ایمان می‌آورد تا «تسلیم» شدن فرانسه به اسلام کامل شود. او در پایان به دانشگاه برمی‌گردد تا با دختران دانشجو که حالا دیگر لباس‌های غربی را کنار گذاشته‌اند، رابطه‌اش را ادامه دهد. در این رمان، فرانسه عملاً تسلیم اعراب مهاجر و مسلمان خود می‌شود که در حال حاضر با حدود پنج میلیون نفر مسلمان، بزرگ‌ترین اقلیت اسلامی را در میان کشورهای اروپایی را دارد.

تراوشات یک ذهن مریض در دستان مردم فرانسه + تصاویر///ویرایش
در پایان رمان «تسلیم» شخصیت اصلی و هوس‌باز داستان برای ادامه ارتباط با دختران در دانشگاه اسلامی شده، مسلمان می‌شود
میشل هولبک که بسیاری از منتقدان فرانسه او را نژادپرست معرفی می‌کنند، بیش از یک دهه پیش نیز با انتشار رمان «سکو» به گسترش تنفر از مسلمانان در فرانسه پرداخته بود که در آن کتاب بنیادگرایان اسلامی معشوقه میشل، شخصیت اصلی داستان را می‌کشند. از میشل هولبک در سال ۱۹۹۸ با رمان «پودر شده» و بار دیگر در سال ۲۰۰۵ با کتاب «امکان یک جزیره» نامزد دریافت گنکور (یکی از مهم‌ترین جایزه‌های ادبی فرانسه) شده بود و سرانجام با کتاب «نقشه و قلمرو» این جایزه را دریافت کرد. این کتاب گرچه به نوشته منتقدان نسبت به کتاب های پیشین او، کمتر «فحاشی» و «تحریک نژادی و ضدبشر دوستانه» داشت، اما موجب شد متهم به سرقت ادبی از دانشنامه ویکی‌پدیا شود و حتی روزنامه فرانسوی‌زبان «لا پست» پس از اعلام نتیجه جایزه ادبی گنکور تیتر زد: «با عرض معذرت آقای هولبک: جایزه ادبی گنکور ۲۰۱۰ برای ویکی پدیا.»
آثار این نویسنده فرانسوی سرشار از بی‌پردگی‌های جنسی، دلزدگی و بیزاری از جنبه‌های روزمره زندگی اجتماعی است و در رمان‌های خود از جمله به درونمایه‌هایی چون مرگ، مسائل جنسی، سکشوالیته به مثابه صحنه‌ رویارویی زنان و مردان در جامعه‌ سرمایه‌داری می‌پردازد و این گونه تراوشات ذهنی خود را به مخاطب انتقال می‌دهد و در این بستر به اعتقادات مسلمانان نیز توهین می‌کند.
این نویسنده که در رمان‌هایش از توهین به اسلام و مسلمانان ارضا نشده، در یک مصاحبه با نشریه ادبی «لیر» پا را فراتر از همیشه گذاشت و به غیر از کفرگویی به فحاشی به مسلمانان روی آورد.
در پی این هتاکی، مسجد پاریس از وی به اتهام ترویج تنفر قومی و نژادی و تحریک مخاطبان به اسلام‌ستیزی شکایت کرد، اما سرانجام در دادگاهی با حضور سه قاضی، نویسنده، در چارچوب قوانین آزادی نقد دین در فرانسه تبرئه شد.
تراوشات یک ذهن مریض در دستان مردم فرانسه + تصاویر///ویرایش
نوشته‌های سرشار از پرده‌دری‌های جنسی، و نژاد پرستی هولبک، بستری برای توهین به مسلمانان است
بعد از آغاز بیداری اسلامی در جهان اسلام و پیدایش گروه‌های سلفی- تروریستی که توسط دولت‌های غربی سامان دهی می‌شوند، موج اسلام‌ستیزی جدیدی در اروپا توسط همان دولت‌های غربی در حال شکل گرفتن است. در سال ۲۰۱۴ حمله‌های هر چند معدود به مکان‌های مذهبی مسلمانان در سوئد و آلمان از بعضی نمودهای بدبینی و نفرت نسبت به اسلام و مهاجران مسلمان می‌باشد.
گسترده شدن جنبش پگیدا در آلمان، جنبش‌های ضداسلام در انگلیس و فعالیت‌های پراکنده مانند این نویسنده نژادپرست فرانسوی که “عقاید فاشیستی” و “اسلام‌ستیزی” را نشر می‌دهند، این نکته را تایید می‌کند که دولت‌های غربی از اینکه مردم کشور‌شان از دین اسلام در ترس باشند، استقبال می‌کنند؛ چرا که به اقدامات ضدانسانی و تجاوز گرایانه آنها در مناطق اسلامی مشروعیت می‌دهد.
 همزمان با انتشار این کتاب در فرانسه سه مهاجم به دفتر نشریه “چارلی‌ابدو” که پیش از این کاریکاتورهایی از سران اسلامی و پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده بود حمله کردند که به کشته شدن ۱۲ نفر انجامید.
منبع: مشرق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.