خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتاب جنجالی که رییس جمهور فرانسه را رسوا کرد

به گزارش ادیان نیوز، «برای این لحظه متشکرم» که با ترجمه‌ ابوالفضل الله‌دادی منتشر شده است، روایت والری تریرویلُر بانوی اول سابق فرانسه از زندگی مشترک با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور این کشور است.
در پشت جلد این کتاب تاکید شده است که این خاطرات سیاسی در بین همتایان خود بی نظیر است. در این متن آمده است که نویسنده در این کتاب دو پازل را آرام آرام تکمیل می کند؛ چهره واقعی اولاند را فاش می سازد و از خود واقعی اش نیز پرده برداری می کند: مردی که من عاشقش بودم رابطه اش را با بیانیه ای ۱۸ کلمه ای با من به پایان رساند که انگار با یک مساله دولتی روبروست و آن را شخصا برای خبرگزاری فرانسه خواند…»
همچنین در معرفی کتاب می خوانیم: «کتاب خاطرات سیاسی والری تریرویلر بانوی اول سابق فرانسه، بیش از هر چیز داستان یک زندگی است؛ زندگی خبرنگاری گمنام که شاهد سیاست‌ورزی‌های فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور کنونی فرانسه و البته نارضایتی‌اش از زندگی با سگولن رویال، مادر چهار فرزندش است. روابط این دو که در ابتدا براساس رابطه کاری یک خبرنگار با یک سیاست‌مدار شکل گرفته است، اندک‌اندک تغییر شکل می‌دهد تا سرانجام عشق از راه می‌رسد… برای این لحظه متشکرم که در دو روز نخست توزیعش در کتابفروشی‌های فرانسه با فروش ۲۰۰ هزار نسخه‌ای به رکوردی نادر دست یافت. این کتاب شرحی است بر همه آنچه والری و اولاند در چندین سال زندگی مشترک از سرگذرانده‌اند. بانوی اول سابق فرانسه پس از فاش‌شدن رابطه اولاند و گیه، بازیگر فرانسوی، با بی‌پروایی غریبی داستان زندگی‌اش با رئیس جمهور فرانسه را فاش می‌کند.»
تریرویلُر در این کتاب نحوه فاش شدن رابطه مخفیانه اولاند با ژولی گیه بازیگر فرانسوی و تبعات آن را شرح داده است. علاوه بر این نویسنده به بیان پشت پرده رفتارهای دولتمردان فرانسوی و نیز سیاستمدارانی همچون باراک اوباما پرداخته است. داستان رابطه مخفیانه فرانسوا اولاند و گیه که انگیزه نویسنده برای نوشتن این کتاب جنجالی بوده است، بخش مهمی از کتاب را تشکیل می‌دهد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«حدود ساعت یازده شب، فرانسوا به من تلفن می‌کند و هیچ حرفی در مورد ضیافت شامی که ژولی گیه در آن حضور داشته است نمی‌زند. کمی بعد علت این پرده‌پوشی‌اش را می‌فهمم. مسلماً برایم عجیب است که چرا این موضوع را از من پنهان می‌کنند اما همچنان زنگ خطری برایم به صدا درنمی‌آید. یک ماه بعد، در نوامبر ۲۰۱۲، شایعه‌ها در مورد گیه شدت بیشتری می‌گیرد. در پاریس از وجود عکسی صحبت می‌شود که نشان‌دهنده‌ ارتباط آن‌هاست. در این‌باره از فرانسوا می‌پرسم آیا بعد از ضیافت شام، خانم بازیگر را بدرقه کرده است؟ به من اطمینان می‌دهد که نه.»
«برای این لحظه متشکرم» در ۲۸۵ صفحه با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.
منبع: خبرآنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.