خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مقابل هم قرار دادن دولتهای اروپایی با شهروندان مسلمان، هدف پشت پرده حمله پاریس

به گزارش ادیان نیوز، یک مرکز پژوهشی و اندیشکده آمریکایی هدف نهایی حمله اخیر در پاریس را مقابل هم قرار دادن دولتهای اروپایی با شهروندان مسلمان این کشورها دانست.
اندیشکده استراتفور در گزارشی به تحلیل انگیزه و هدف استراتژیک حمله به نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» که در آن ۱۲ نفر کشته شدند، پرداخت.
در این گزارش آمده است: «حمله روز چهارشنبه، پتانسیل آن را دارد که روابط کشورهای اروپایی با شهروندان مسلمان آنها را دگرگون کند.»
در گزارش این مرکز می‌خوانیم: «هدف و قصد استراتژیک پشت این حملات، ایجاد نوعی بحران در روابط این دو(کشورهای اروپایی با مسلمانان اروپایی) است. اگر این حملات کار تکفیریها و یا مراکز و افراد مرتبط با موسسات و نهادهای افراطی تکفیری بین‌المللی باشد، چنین حملاتی سبب تنش در روابط جهان غرب و اسلام خواهد شد».
استراتفور می‌افزاید: «این موضوع در اروپا از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که دولتهای آن در حال تجربه افزایش حضور گروه‌ها و جمعیتهای راستگرا(و ضد اسلامی) است. هدف و نیت تکفیریها آن است که کشورهای اروپایی و غربی را را به سرکوب شدیدتر جوامع اسلامی سوق بدهند تا از این رهگذر به روایتشان درباره به‌راه اندازی جنگ علیه اسلام توسط غرب دامن بزنند».
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.