خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرایی دعوت به توریسم اسلامی در بیت المقدس؟

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از منابع خبری، گسترش روابط با تل آویو به عناوین گوناگون  طی سالیان اخیر ترویج شده و امری عادی جلوه داده شده است.
آخرین این قبیل فعالیت ها دعوت “ایاد مدنی”، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی به زیارت بیت المقدس در قالب گردشگری و سیاحت اسلامی است که در نگاه اول پدیده ای مثبت به نظر می آید اما نگاهی عمیق تر لایه های زیرینی از این مسئله را هویدا می کند و مشخص نیست آیا چنین موضع گیری با هماهنگی سایر اعضای این سازمان صورت پذیرفته یا ایده شخصی ” مدنی” است.
از سوی دیگر اظهارات دبیر کل سازمان در جهت شویق به بازدید از بیت المقدس آنهم درشرایطی که صهیونیست ها به سختی اجازه آمد و شد را به مسلمانان و فلسطینی ها می دهند، موضعی مشکوک است و به واقع می تواند نمادسازی برای عادی سازی روابط مسلمین با تل آویو باشد و طراحی خطرناکی را برای آینده این سازمان رقم بزند.
در عین حال بسیاری از شخصیت ها و مجامع اسلامی از جمله الازهر مصر این گونه موضع گیری را به سود تل آویو ارزیابی می کنند زیرا حضور مسلمانان در بیت المقدس به عناون گردشگر ضمن مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی، تل آویو را از انزوا بیرون آورده و آنان می توانند ادعا کنند که کشورهای اسلامی موافق سیاست های اسرائیل بوده و از آن بهره های فراوان اقتصادی و سیاسی ببرند.
اساساً تأسیس سازمان کنفرانس اسلامی پیشین و همکاری اسلامی کنونی، در پی آتش زدن مسجد الاقصی بدست عناصر تندروی یهودی صورت گرفت و طرح بحث گردشگری اسلامی در این مقطع ضمن متعارض بودن با شاکله سازمان مذکور، موجب ایجاد شکاف های عمیق میان اعضاء و بروز فضای متشنج میان آنان خواهد شد.
منبع: شبستان 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.