خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جدیدترین آمار جنایت بر ضد مسلمانان میانمار

به گزارش ادیان نیوز، “طاهر الاراکانی” رییس واحد حقوق بشر مرکز جهانی روهینگیا اعلام کرد که این مرکز، در مدت زمانی ۷ نوامبر ۲۰۱۴ تا ۴ ژانویه ۲۰۱۵، دو فقره قتل مسلمانان، ۷ فقره شکنجه و ۴۸ فقره بازداشت خشونت بار را رصد و ثبت کرده است.
الاراکانی با تاکید بر این که اقلیت مسلمانِ روهینگیا، بر اساس از نظر سازمان ملل به عنوان سرکوب شده ترین اقلیتِ جهان به شمار می رود، خاطر نشان کرد: این اقلیت، همچنان در معرض خشونت شدید و اِعمال نفرت از سوی بودایی ها قرار دارد و از کمترین حقوق انسانی محروم است.
وی در گفت وگو با خبرگزاری اراکان، تصریح کرد: از سال ۲۰۱۲ تاکنون، دستکم ۱۴۰ هزار روهینگیایی ناچار شدند خانه های خود را ترک کنند و به چادرهایی ساده پناه ببرند که ساده ترین امکانات زندگی در آن ها فراهم نیست.
الاراکانی با اشاره به این که دستکم ۲۰ هزار آواره روهینگیایی در خانه نزدیکان خود زندگی می کنند، درباره علت آوارگی این افراد، گفت: بودایی های تندرو و سازمان تروریستی معروف به ۹۶۹، منازل این افراد را به آتش کشیدند.
رییس واحد حقوق بشر مرکز جهانی روهینگیا در ادامه هشدار داد که مسوولان دولتی میانمار، از دو هفته پیش، نقشه ای سازمان یافته را ضد روهینگیاها در دستور کار قرار داده اند که بر اساس حمله شبانه به خانه های آن ها و بازداشت بی دلیل و اتهام تراشی برای روهینگیاها و باج خواهی از آنان استوار است.
وی افزود: دولت میانمار، از دو سال پیش تاکنون، در اراکان، مقررات کامل منع آمد و شد برقرار کرده است و هر بار پس از پایان یافتن مدتِ برقراری مقررات منع آمد و شد، آن را تمدید می کند تا بتواند عرصه را بر روهینگیاها تنگ تر کرده و آنان را در محاصره اقتصادی نگه دارد و مسلمانانِ این منطقه را در معرض گرسنگی قرار دهد تا آنان ناچار شوند، مهاجرت از کشور را به ماندن، ترجیح دهند.
گفتنی است که شماری از سازمان های بین المللی و نهادهای حقوق بشری، چندی پیش با انتشار گزارش هایی از رنج ها و مصیبت های روهینگیاها در اراکان پرده برداشتند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.