خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترس غربی‌ها از تکرار اقدامات تروریست‌های دست‌آموز

 به گزارش ادیان نیوز، «بی‌بی‌سی فارسی» در خبری نوشت که «جورج آزبورن»، وزیر دارایی انگلیس در مصاحبه‌ای گفته است که در چند هفته گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون پوند بودجه اضافی برای نظارت بر کسانی که برای جنگ (بخوانید اقدامات تروریستی) به سوریه و عراق رفته و سپس به انگلیس بازگشته‌اند، اختصاص داده شده است.
این مقام مسئول انگلیسی گفته است که پلیس، سرویس‌های امنیتی و دولت این کشور سعی داشته‌اند با برنامه‌ریزی و تلاش بسیار وقایع احتمالی را پیش‌بینی کنند. وی همچنین درباره فاصله فزاینده میان تهدید رو به رشد حملات تروریستی و کاهش دسترسی به قابلیت‌های لازم برای پرداختن به آن هشدار داد.

«جورج آزبورن»، وزیر دارایی انگلیس

سخنان وزیر دارایی انگلیس در حالی بیان شد که دفتر هفته‌نامه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» در پاریس چهارشنبه هفته گذشته هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت. در این حمله که توسط چند عضو گروهک‌های تروریستی تحت‌حمایت کشورهای غربی حاضر در سوریه انجام شد، هشت روزنامه‌نگار، دو افسر پلیس، یک کارگر تعمیرات و یک میهمان کشته شدند.
پلیس فرانسه روز جمعه برادران کواشی، مظنونین به انجام این حمله تروریستی را همراه با یک گروگان در رستورانی در شهر «دامارتن آن گوئل» واقع در شمال شرق پاریس محاصره کردند که برادران کواشی پس از رها کردن گروگان در این عملیات کشته شدند.
پلیس فرانسه همچنین جمعه به یک گروگانگیری دیگر در یک فروشگاه مواد غذایی در منطقه «پورت دو ونسنِ» پاریس خاتمه داد؛ در این عملیات «امدی کولیبالی»، گروگانگیر مسلحی که گفته می‌شود پنجشنبه هفته گذشته یک افسر پلیس را در جنوب پاریس به قتل رساند، کشته شد. به گفته مقامات چهار گروگان نیز در این عملیات کشته شدند.
هنوز مشخص نیست که آیا کولیبالی در گروگانگیری هم دست داشته یا این کار را به تنهایی انجام داده است. پلیس فرانسه پیش از این حادثه اعلام کرده بود در تعقیب کولیبالی و یک زن ۲۶ ساله به نام حیات بومدین است؛ محل اختفای بومدین همچنان نامعلوم است.
پس از این عملیات‌های تروریستی گروه تکفیری داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. این گروهک تروریستی تهدید کرده است بار بعد امریکا و انگلیس را هدف قرار خواهد داد.
کشورهای اروپایی و آمریکایی که تا چندی پیش با افتخار از گروه‌های تروریستی در کشورهای اسلامی‌و به ویژه سوریه حمایت کرده و آنها را از نظر مالی و تسلیحاتی تامین می‌کردند، فکر نمی‌کردند روزی این افراد مسلح آنقدر قوی شوند که دست صاحبانشان را گاز بگیرند و برای کشورهای غربی مشکل ایجاد کنند.
اکنون کشورهای غربی و آمریکایی به شدت از بازگشت اعضای گروهک‌های تروریستی حاضر در سوریه و عراق به کشورهای اروپایی نگران هستند و نگران آن هستند که حوادث تروریستی پاریس بار دیگر در کشور و شهری دیگر انجام شود.
منبع: امپراطوری دروغ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.