خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اصلی ترین اشتباه غرب، عدم توجه به فتوای رهبر ایران است

به گزارش ادیان نیوز، سایت خبری “میل ایست آی “(middleeasteye) در مقاله ای به برنامه هسته ای ایران و برخورد اشتباه غرب با آن پرداخت و نوشت: برای بیش از سه دهه است که آمریکا و متحدان اروپای آن، اشتباهات اساسی را یکی پس از دیگر در ایجاد سناریویی مبنی بر اینکه ایران به طور مخفیانه برنامه سلاح اتمی را دنبال می کند، اجرا می کنند. این داستان در ایجاد یک شک و شبهه در مورد برنامه هسته ای ایران، سال هاست که در میان تحلیل گران سیاسی و متخصصان امنیتی دست به دست می شود.
باید گفت اشتباهات زیادی در قبال برنامه هسته ای ایران وجود دارد اما چهار اشتباه اصلی را می توان به اصلی ترین اشتباهات در این باره شمرد و آنها عبارتند از:
۱. عدم قبول حق هسته ای ایران و عدم قبول حقیقت
اولین اشتباه و شکست غرب به این علت است که آمریکا در تلاش است که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به نوعی خفه کند. آمریکا بعد از سال ها فشار به ایران به این نتیجه رسید که مدرکی مبنی بر اینکه ایران در زمینه ساخت سلاح هسته ای فعالیت دارد، نداشته و تلاش آمریکا برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران بیهوده بوده است و برنامه آمریکا در عدم به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران برای آمریکا نیز عواقبی را هم داشته است.
بارها وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرده است که در حال حاضر مدرکی مبنی بر اینکه ایران در حال تولید سلاح اتمی است ندارد.
۲. اشتباهات امنیتی
سیا و سازمان های امنیتی در تلاش بوده اند که از حقیقت دور شوند و این با وجود ابن بوده است که در گزارش های سالانه سازمان ملل هیچ مدرک محکمی مبنی بر اینکه ایران در حال ساخت بمب اتمی بوده است، مطرح نشده است.
تحلیل ها و ارزیابی های غلط سازمان های اطلاعاتی در چندین سال اخیر حاکی از این بوده است که ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی بوده است و این در حالیست که همچنان مدرکی مستدل در این زمینه ارائه نشده است و بسیاری از تحلیل گران سیاسی اذعان به این دارند که نمی توان تنها روی گزارش های سازمان های امنیتی تصمیم محکمی را در مورد برنامه هسته ای ایران گرفت.
۳. عدم توجه به فتوا علیه سلاح شیمیایی
این عقیده و باور در میان دولت های غربی مبنی بر اینکه ایران مطمئنا سلاح اتمی را دنبال می کند، در حالی همچنان ادامه دارد که فتوای رهبر عالی ایران مورد غفلت واقع شده است. در طول ۸ سال جنگ ایران و عراق، ارتش عراق از سلاح اتمی در برابر ایران استفاده کرد و حدود ۲۰ هزار ایرانی را کشت ولی ایران تاکنون از سلاح اتمی برای تلافی این امر استفاده نکرده است.
این امر به یک چالش بزرگ برای غرب تبدیل شده است زیرا آیت الله خمینی دارایی سلاح شیمیایی و استفاده از آن را حرام دانسته و این چیزی بود که رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای نیز در فتوایی استفاده از آن را حرام دانسته است.
۴. عدم قبول لکه دار بودن شواهدی که نشان دهنده نظامی بودن برنامه هسته ای ایران است
هرچند مدارک زیادی مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران موجود است اما دولت های غربی با پوشش های خبری و رسانه ای در تلاش هستند این مدارک را مورد غفلت قرار دهند.
از طرفی مدارک دال بر نظامی بودن برنامه هسته ای چندان بی عیب نبوده و مدارکی که سال ها قبل توسط یک جاسوس آلمانی در مورد برنامه هسته ای بدست آمد، مشخص شد که منبع اصلی آن یکی از افراد مجاهدین خلق که به خارج تبعید شده است بوده و و این فرد از افراد موساد بوده است و این نشان می دهد که این مدارک همه از سمت اسرائیل برنامه ریزی می شوند.
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.