خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

زن چگونه می‌تواند به زندگی آرامش بدهد؟‬

به گزارش ادیان نیوز، جمعی از مسئولین برگزاری همایش بزرگداشت مرحومه بانو خدیجه ثقفی، همسر گرامی حضرت امام(ره) با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار و گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در راستای برگزاری این همایش و اهداف آن، خدمت وی ارائه نمودند.
آیت الله جوادی آملی در این دیدار همسر گرامی حضرت امام (ره) را عقیله انقلاب اسلامی خواند و گفت: اولین نکته در خصوص شخصیت این بانوی گرامی این است که ایشان از بیت شریف، عظیم و علمی آیت الله ثقفی بودند و معلم غنی و قوی اثر ماندگار در شاگرد مستعد دارد و ایشان در فراگیری علوم و معارف شاگرد مستعد پدر گرانقدرشان بودند که در آن زمان از اساتید برجسته حوزه علمیه به شمار می آمدند.
وی ادامه دادند: تلاش مراجع و علما در آن زمان این بود که با تربیت و آموزش معارف الهی به دختران و زنان بیت خود، آموزش زنان جامعه که نیمی از افراد جامعه را تشکیل می دهند توسط خود زنان انجام بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: حضور ایشان در بیت امام حقیقتاً مصداق نور علی نور بود. ایشان مانند کوهی استوار در تمام لحظات کنار حضرت امام بودند. باید همه بدانند که تحمل مصائبی چون تبعید و شهادت فرزند و دیگر مشکلاتی که در مسیر پیروزی انقلاب برای حضرت امام رخ داد کار آسانی نیست.
آیت الله جوادی آملی بیان داشت: زن اگر سرمایه الهی خود را حفظ کند می تواند سکینت و آرامش را به زندگی ببخشد؛ همه انقلاب مدیون آن سکینتی است که ایشان به بیت حضرت امام بخشیدند و لذا از طریق معرفی و شناساندن ایشان به زنان جامعه باید زنان جامعه را متوجه این مطلب ساخت که زنان باید اصالت خود را حفظ کنند که در این صورت بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه وجود نخواهد داشت.
منبع: مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.