خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

به هیچ وجه نمی‌توان طریقت و شریعت را از هم جدا کرد

به گزارش ادیان نیوز،حجت الاسلام پناهیان در گفتگویی، با بیان این که طریقت و شریعت از هم جدا نیست اظهار داشت: همانطور که مسائل و احکام شرعی را نمی‌توان از اخلاق و دستورات تربیتی دین جدا کرد به هیچ وجه نمی‌توان طریقت و شریعت را از را هم جدا دانست.
وی در ادامه گفت: دین یک مجموعه به هم پیوسته و یکپارچه است هر کدام از قسمت‌های معارف یا دستورات دین از بخش دیگر جدا شوند به دین داری افراد صدمه وارد می‌شود و ما باید جلو این صدمات را بگیریم.
حجت الا سلام پناهیان با بیان این که مقدمات ظهور فراهم شده است گفت: اکنون جهان با توجه به رشد معنویت به سوی اتحاد معنوی پیش می‌رود، گفتگو‌ها و تبادل اطلاعات و اخبار بیش از حد تصور شده است و این مطلب نشان از این است که مقدمات ظهور منجی فراهم شده است. ادیان دارد به هم نزدیک می‌شوند و دل‌های ادیان و مذاهب مختلف با فرهنگ‌های مختلف در حال نزدیک شدن است و همه بر علیه ظلم متحد می‌شوند و جایی برای فرقه گرایی باقی نمانده است. 
وی ادامه داد: دوران امروز دوران فرقه گریزی است نه فرقه گرایی چون دوران تفرقه بشریت به سر آمده است و ظلم فراوانی که در تمام جهان است باعث اتحاد انسان های آگاه شده است.
وی در ادامه افزود: در چنین شرایطی نباید به فرقه گرایی دامن زد بلکه باید چهره وحدت و تحکیم ادیان را به نمایش بگذاریم، وقتی که مسیحی و سنی و شیعه و دیگر ادیان الهی در کنار هم در حرم امام حسین (علیه السلام) جمع می‌شوند این علامتی است برای آینده‌ای درخشان که در آن آینده جایی برای فرقه گرایی و هر نوع تفرقه‌ای در میان اهالی معنویت باقی نخواهد داشت.
این کارشناس برجسته دینی تشکیل فرقه را ناشی از برداشت های متفاوت نسبت به دین دانست و ابراز داشت: اساسا فرقه گرایی درست یا غلط مربوط به دورانی می‌شود که این همه ارتباطات فراوان نبوده و برداشت‌های متعدد از دین و معنویت در تضاد آراء قرار نمی‌گرفت و محرومیت‌های مختلف و مظلومیت‌های فراوان موجب شده است که بالاخره با برداشت‌های گوناگون فرقه‌های شکل گرفته است ولی الان دوره فرقه گرایی به پایان رسیده است و فرقی نمی‌کند که این فرقه یک فرقه ضد دین و یا یک فرقه تحریف شده باشد.
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.