خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش بی سابقه حملات علیه مسلمانان در فرانسه

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از راشاتودی (RT)، تعداد حملات علیه مسلمانان در روزهای اخیر در فرانسه به اوج خود رسیده است.
بر پایه این گزارش، جامعه مسلمانان فرانسه با استناد به آمار منتشر شده از طرف وزارت کشور فرانسه اعلام کرد در روزهای اخیر و پس از حادثه تروریستی پاریس، بیش از ۵۰ مورد حمله به مسلمانان روی داده است. در این بین، تهدید و توهین حدود ۳۰ مرتبه و تیراندازی بیش از ۲۰ مورد روی داده است.
«عبدالله ذکری» از مسئولان نهاد مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه با بیان اینکه تا پیش از این هرگز این تعداد حمله به مسلمانان در یک مدت کوتاه صورت نگرفته بود گفت: «آمار بسیار تکان دهنده است. احساس امنیت از بسیاری از مسلمانان فرانسه سلب شده است. این در حالیست که برخی حملات بر علیه مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان در آمار مذکور محاسبه نشده است».
 
جامعه مسلمانان فرانسه از دولت فرانسه خواستار تامین امنیت مسلمانان این کشور شده است. آنها از دولت خواسته اند مادامی که حملات تندروها علیه مسلمانان وجود دارد، پلیس از اماکن مذهبی آنان محافظت کند.
در همین زمینه نخست وزیر فرانسه در سخنانی گفت که ما نه تنها موظف به حفظ امنیت کنیسه ها و مدارس یهودی هستیم که باید از مساجد مسلمانان نیز محافظت کنیم.
منبع: جام نیوز
 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.