خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازداشت ۵ متهم حمله به مدرسه «پیشاور»

به گزارش ادیان نیوز، نیروهای امنیتی افغانستان، پنج نفر از شهروندان پاکستان را که در حمله به مدرسه نظامی شهر پیشاور دست داشته‌اند را بازداشت کردند.
 
به گزارش منابع پاکستانی، بازداشت این پنج نفربا استفاده از اطلاعات سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی اس آی) که در اختیار حکومت افغانستان پس از سفر رضوان اختر رئیس این سازمان به کابل قرار گرفته، انجام شده است.
 
برخی منابع به رسانه‌های پاکستان گفته‌اند که این افراد در حمله به مدرسه نظامی شهر پیشاور، با مهاجمان از طریق تلفن در تماس بوده‌اند.
 
در حمله‌ مهاجمان مسلح به این مدرسه نزدیک به ۱۵۰ دانش‌آموز کشته و بیش از ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.
 
برخی بر این باورند که پس از این حمله، سیاست اسلام‌آباد در مورد مبارزه با تروریسم تغییر کرده و پیوسته از نابودی لانه‌های تروریسم در محافل سیاسی این کشور یاد می‌شود.
 
نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان اخیراً در دیدار با جان کری، وزیر امور خارجه‌ آمریکا اعلام کرده که به هیچ گروه‌ تروریستی اجازه‌ فعالیت در خاک کشورش را نخواهد داد.
 
وی تأکید کرده است که در نزد اسلام‌آباد هیچ گروه تروریسم خوب و بدی وجود ندارد و نظامیان کشورش همه‌ آن‌ها به ویژه طالبان پاکستانی و شبکه‌‎ حقانی را هدف قرار خواهند داد.
 
آمریکا نیز شب گذشته نام ملا فضل‌الله رهبر تحریک طالبان پاکستان را در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار داد.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.