خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرانسوی‌ها هم شارلی راقبول ندارند+عکس

به گزارش ادیان نیوز، مسلمانان فرانسوی به شدت اقدامات تروریستی اخیر پاریس را محکوم می کنند، اما بنابه دلایلی حاضر به پیوستن به شعار «من چارلی هستم» نیستند.
یک مرد مسلمان فرانسوی در این باره می گوید: «برای یک مسلمان، حضرت محمد (ع) از والدینش هم مهمتر است.»
دوست ۱۸ ساله وی نیز با حرکت سر، سخنان او را تأیید می کند. وی ادامه می دهد: «به آنها هشدار داده شده بود، اما آنها همچنان به انتشار تصاویر اهانت آمیز پیامبر اسلام ادامه دادند… البته شما حق ندارید به این خاطر کسی را بکشید. شما نمی توانید در فرانسه بر علیه قانون آزادی مطبوعات عمل کنید. اما به هر حال آنها باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.
مرد ۲۲ ساله دیگری که او هم مسلمان است در این باره می گوید: «مسلمانان واقعی این حملات را محکوم می کنند… کسانی که این کار را کردند دیوانه بودند. حمله به سوپرمارکت یهودیان نیز برای فرانسه و دنیا فاجعه بار بود. (بر اساس آموزه های اسلامی) اگر شما یک نفر را بکشید، مثل این است که کل بشریت را کشته اید. ما اینگونه فکر می کنیم.»
یک پیرمرد مسلمان تونسی اهل پاریس ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر دلایل خود را برای نپیوستن به راهپیمایی اتحاد روز یکشنبه بیان می کند.
وی نیز همچون بقیه، از کاریکاتورهای موهن مجله شارلی ابدو خشمگین است وی می گوید: «این کاریکاتورها حمله به دین مسلمانان بود. اگر می خواهید خودتان را به تمسخر بگیرید، اما کاری به (عقاید) دیگران نداشته باشید. رسانه مثل خودرو می ماند. شما برای رانندگی کردن احتیاج به گواهینامه دارید، در غیر اینصورت رانندگی شما برای دیگران خطر آفرین خواهد بود. شارلی ابدو بدون گواهینامه حرکت می کرد و با تحریک دیگران از طریق توهین به اعتقادات اسلامی، زندگی افراد را به خطر انداخت.»
وی دلیل دیگر عدم شرکت در این راهپیمایی را حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این راهپیمایی عنوان می کند و می گوید، او به دلیل جنگ غزه خودش بزرگترین تروریست دنیاست. وی تاکید می کند که فردی ضد یهودی نیست، و دوستان یهودی زیادی در تونس دارد.
منبع: مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.