خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت رانندگی زنان محجبه دربلژیک

به گزارش ادیان نیوز، رهبر حزب نژاد پرست «فلامان» بلژیک روز گذشته در اظهاراتی در مجلس این کشور با بیان این که محجبه بودن میزان امنیت رانندگی را در شهر ها کاهش می دهد، ضمن ارائه طرحی به مجلس خواستار ممنوعیت رانندگی زنان محجبه در این کشور شد.
«فیلیپ دوینتر» با بیان این که علت ممنوعیت غذا خوردن و مکالمه با تلفن همراه به هنگام رانندگی، پایین آمدن ضریب امنیت رانندگی است و داشتن حجاب نیز می تواند به دلیل کاهش دادن میدان دید جنبی زنان مسلمان به علت داشتن مقنعه یا روسری در سر امنیت رانندگی را کاهش دهد، خواستار ممنوعیت رانندگی زنان مسلمان شد.
این بهانه جویی ها در حالی است که هفته گذشته «وان گریکن» معاون این حزب در سخنرانی خود به مناسبت حملات پاریس گفته بود: باید همه چیز را به دقت و درستی ارزیابی کنیم و سعی کنیم که مشکلات را به صورت ریشه ای حل نماییم. واقعیت این است که مشکل اصلی ما هم اکنون چیزی جز اسلام نیست.
وی با نشان دادن دو قرآن یکسان به مخاطبان خود ادامه داده بود: آیا می شود یکی از اینها متعلق به گروه ها تروریستی و یکی دیگر متعلق به مسلمانان معتدل باشد؟! پس مشکل ما دقیقا با این کتاب است.
پیش از این نیز در سال ۲۰۰۷ حزب آزادی های دانمارک که از احزاب ضد اسلامی و نژاد پرست این کشور به شمار می آید، چنین طرحی را به مجلس این کشور ارائه داده بود که با واکنش منفی مردم و رای منفی نمایندگان این کشور مواجه شد.
منبع: ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.