خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شهادت ۱۰نیجریه‌ای در اعتراض به‌ توهین‌ شارلی

به گزارش ادیان نیوز، رئیس‌جمهور نیجر در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعتراضات و درگیری‌های دو روز گذشته در این کشور به اهانت نشریه موهن فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام(ص) ۱۰ کشته برجای گذاشت.
«مامادو ایسافو» خبر داد که طی درگیری‌های انجام شده روز گذشته در نیامی پایتخت این کشور بین معترضان به اهانت نشریه موهن فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر اسلام(ص) و نیروهای پلیس،‌ ۵ نفر کشته شدند.
به گفته رئیس‌جمهور این کشور آفریقایی روز جمعه و در جریان اعتراضات در «زیندر» دومین شهر بزرگ نیجر هم حداقل ۵ نفر کشته شدند که در مجموع تعداد کشته‌های اعتراضات و درگیری‌ها را به حداقل ۱۰ تن افزایش داده است.
روز جمعه معترضان مسلمان نیجری در شهر «زیندر» به مرکز فرهنگی فرانسه در این شهر حمله کردند و آن را به آتش کشیدند حمله‌ای که با دخالت نیروهای پلیس و سرکوب نیروهای دولتی به خشونت کشیده شد.
نشریه موهن فرانسوی شارلی ابدو به دنبال حملات چندی پیش به این نشریه در پاریس و درگیری‌های پس از آن، اقدام به بازنشر کاریکاتور اهانت آمیز خود علیه پیامبر اسلام(ص) در ۵ میلیون نسخه کرد اقدامی که اعتراضات شدید مسلمان را به دنبال داشته است.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.