خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هر کس از أبوبکر، عمر و عثمان نفرت دارد حرامزاده است!

به گزارش ادیان نیوز، شیخ «عبدالأمیر قبلان» روحانی سرشناس لبنانی که نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان به شمار می رود، در اظهاراتی بی سابقه و تعجب برانگیز، گفت: هر کس از أبوبکر، عمر و عثمان نفرت دارد حرامزاده است!
وی چند روز پیش در مسجد “محمد الأمین” در مرکز بیروت سخنرانی کرد. پای منبر وی نیز ده ها تن از اهل تسنن حضور داشتند. در میان سخنرانی، یک فرد سنی مذهب، اظهارات وی را قطع کرد و گفت: ما أبوبکر، عمر و عثمان را دوست داریم.
بعد از این جمله، شیخ قبلان بلافاصله گفت: مگر چه کسی از آنها نفرت دارد؟! به نظر بنده هر کس از أبوبکر، عمر و عثمان نفرت دارد حرامزاده است!
این اظهارات این روحانی سرشناس لبنانی، همین یک بار مطرح نشد بلکه چند روز بعد هم در سخنرانی دیگری در “دار الفتوى” در سالن “رفیق حریری”، همان جملات را رسما تکرار کرد.
بلافاصله بعد از مطرح شدن این عبارت ها توسط شیخ قبلان، اظهارات او در رسانه های لبنانی و فضای مجازی لبنان و دیگر کشورهای عربی به طور گسترده منتشر شد.
این اظهارات به شدت مورد استقبال اهل تسنن و مورد انتقاد شدید شیعیان، از گروه ها، طیف ها، احزاب و کاربران مختلف شیعی قرار گرفت. خشم پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از این روحانی لبنانی به قدری زیاد بوده که بسیاری از آنان مطرح شدن این عبارت توسط او را به منزله خروج وی از مذهب تشیع دانستند.
منبع: شیعه آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.