خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وحشت صهیونیست‌ها از اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله

به گزارش ادیان نیوز، در پی به شهادت رسیدن جمعی از اعضای حزب الله لبنان در سوریه که طبق گزارش رسانه های این کشور از سوی اسرائیل مورد حمله قرار گرفتند، منطقه جولان شاهد درگیری میان نیروهای حزب الله و صهیونیست بود.
ساعاتی پیش شبکه “العربیه” به نقل از منابع لبنانی گزارش داد که در حمله هوایی اسرائیل به منطقه ای در جولان یک فرمانده حزب الله و ۶ ایرانی کشته شده اند.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که اسرائیل یکشنبه از حمله هوایی به یک هدف در جولان سوریه خبر داد.
براساس گزارش شبکه بی بی سی عربی یک بالگرد ارتش اسرائیل به مجموعه ای از گروه هایی مسلح در منطقه “قنیطره” در جولان اشغالی که ادعا شده قصد انجام حملاتی علیه اهداف صهیونیستی را داشتند، حمله کرده و به سوی این مجموعه دو موشک شلیک کرد.
در پی این حمله، حزب الله با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در حمله بالگرد اسرائیلی به مواضع مقاومت در منطقه قنیطره تعدادی از نیروهای مقاومت اسلامی به شهادت رسیدند.
شبکه المیادین بعد از انتشار این خبر اعلام کرد که “جهاد مغنیه” فرزند شهید عماد مغنیه در جمع شهدای حزب الله بوده است. برخی منابع از شهادت محمد عیسی دیگر فرمانده حزب الله خبر داده اند.

«جهاد عماد مغنیه» فرزند حاج عمران فرمانده بزرگ حزب الله لبنان
بعد از اعلام این خبر بود که رسانه های اسرائیلی با وحشت از عواقب این حمله سخن گفتند که شاهد پاسخ محکمی از سوی حزب الله و مقاومت علیه اسرائیل خواهند بود، به طوری که کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی اعلام کرد سال های آرام در مرزهای شمالی اسرائیل به دنبال این اقدام ارتش اسرائیل پایان یافته و باید منتظر ورود نیروهای حزب الله به عمق الجلیل باشیم.
طبق گزارش ها، رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی نزدیک مرز لبنان به نیروهای خود آماده‌باش کامل داده است.
منابع خبری از انهدام سه خودروی زرهی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی خبر دادند و سرنشینان این خودروهای زرهی نیز به هلاکت رسیده اند.
رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که شهرک نشینان در مناطق شمالی اراضی اشغالی نزدیک مرز لبنان، دچار ترس و وحشت شده اند.
آخرین گزارش ها نیز حکایت از آن دارد که جنگنده های اسرائیلی هم اکنون برفراز مناطق جنوبی لبنان به پرواز در آمده اند.
به گزارش المیادین، هم اکنون شماری از جنگنده های اسرائیلی بر فراز مزارع شبعا و مزارع کفر شوبا و همچنین بلندی های جولان اشغالی در مرز سوریه به پرواز در آمده اند.
منابع خبری لبنانی نیز اعلام کردند: دبیرکل حزب الله لبنان امشب در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه که به شهادت چندتن از فرماندهان حزب الله انجامید، سخنرانی خواهد کرد.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امشب در خصوص موضع حزب الله در قبال اقدام تروریستی اسرائیل در ترور فرماندهان حزب الله و پاسخ دردناک حزب الله به اسرائیل سخنرانی خواهد کرد.
طبق آخرین گزارش ها، تعداد شهدای حمله صهیونیست ها به منطقه “مزارع الامل” در ریف القنیطره سوریه را ۹ نفر اعلام کرده اند. طبق ادعای برخی منابع یک فرمانده بلندپایه ایرانی از این حمله جان سالم بدر برده است.
 وفیق ابراهیم نویسنده و تحلیلگر سیاسی در بیروت گفت هدف رژیم صهیونیستی کشاندن پای حزب الله در جنگ است.
 محی الدین محمد نویسنده و تحلیلگر سیاسی در دمشق بر این اعتقاد است که  بین اسرائیل و آمریکا و همپیمانان تروریسم در منطقه بر سر حمله به اعضای حزب الله هماهنگی بوده است.وفیق ابراهیم نویسنده و تحلیلگر سیاسی در بیروت نیز در مصاحبه با این شبکه گفت رژیم صهیونیستی نمی تواند پای ایران را به بازیهای بچگانه خود بکشد.
اسرائیل نیوز گزارش داده است که کابینه ائتلافی نتانیاهو در دستوری به سفارتخانه های اسرائیل در سراسر جهان ، خواستار افزایش تدابیر امنیتی در سفارتخانه ها شده است و تاکید کرده است که سطح تدابیر امنیتی را افزایش دهند و در حال آماده باش به سر ببرند.‎
بیانیه حزب الله و تایید شهادت اعضای این حزب در سوریه
حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شش تن از اعضای این حزب در حمله موشکی صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.
بر اساس گزارش المیادین “محمد علی حسن ابوالحسن” از عین قانا، “عباس ابراهیم حجازی” از کفر فیلا، “جهاد عماد مغنیه” از طیردیا، “محمد عیسی ابوعیسی” از عربصالیم ، “غازی علی ضاوی” و “علی حسن ابراهیم” از یحمر الشقیف از جمله این شهدا هستند.
طبق ادعای برخی منابع خبری چند فرمانده ایرانی نیز در این حمله به شهادت رسیده اند.
رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: نیروهای نظامی ارتش اسرائیل هم اکنون به حالت اماده باش کامل در مناطق مرزی شمالی فلسطین اشغالی با لبنان در آمده اند، و وزارت جنگ اسرائیل تجهیزات و جنگ افزار نظامی بیشتری را به این مناطق ارسال کرده است.
کابینه این رژیم هم از تمام سفارتخانه های خود در سراسر جهان خواسته است ضمن افزایش سطح حالت اماده باش تدابیر امنیتی را هم افزایش دهند.
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.