خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمیته “نجات معتادین”، یا دام مسیحی سازی مسلمانان؟!(بخش اول)

 به گزارش ادیان نیوز، جریان مسیحیت صهیونیستی برای جذب افراد به این فرقه، حساب ویژه‌ای روی افراد سرخورده از خانواده و اجتماع مانند: افراد معتاد به مواد مخدر باز کرده است.
در این بخش و چند بخش دیگر به تاریخچه و کالبد شکافی اهداف فرقه مسیحیت صهیونیستی از سرمایه‌گذاری بر روی این افراد و معرفی ماهیت واقعی کمیته ای با عنوان “نجات معتادین” به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های تشکیلات کلیسای جماعت ربانی مرکز پرداخته می‌شود.
تمرکز بر روی معتادین و تبلیغ در میان آن‌ها از جمله اهداف اردوگاه صلیبی است. فعالیت‌های فرقه نیز برای دستیابی به این هدف، سابقه‌ای دیرینه دارد، به گونه‌ای که ردپای آن را می‌توان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یافت. نخستین تلاش‌ها برای استفاده از معتادین در امر تبلیغ مسیحیت صهیونیستی، در این زمان صورت گرفت.
در اواخر دهه ۵۰ ، بنیامین نازنین – که اعتیاد شدید به الکل داشت- پس از عضویت در کلیسای جماعت ربانی مرکز و رسیدن به سمت مسئول نوکیشان رشت، با در اختیار گذاشتن منزل خود برای این منظور و نگه‌داری از معتادان، اولین پایه‌های تشکیل مرکزی برای جذب معتادین و تحویل آن‌ها به کلیسا برای خدمات تبلیغی را بنیان نهاد.
حاصل تلاش او تربیت خادمین و شبان‌هایی برای این کلیسا بود. افرادی چون هنری مانوکیان- یکی از مدیران کمیته نجات و شبان کلیسای جماعت ربانی مرکز-، ورویر آوانسیان – که پس از عضویت در کلیسای ربانی مرکز با تاسیس چندین کلیسای خانگی به ترویج مسیحیت صهیونیستی پرداخت- و رافی امیرخانیان که بعدها مسئولیت‌های مختلفی در این کلیسا پیدا کرد.
این مرحله را می‌توان اولین فعالیت کمیته نجات برشمرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم تداوم و تا دهه ۷۰  ادامه داشت. در این دهه با تاسیس کمیته “نجات معتادین” به عنوان بخشی از تشکیلات کلیسای جماعت ربانی مرکز، مرحله گسترده‌تری از فعالیت‌های فرقه، میان این قشر آغاز شد.
در سال ۱۳۷۶، “ژرژ هوسپیان مهر” – برادر ناتنی هایک و ادوارد هوسپیان مهر- با ارائه درخواستی، از هیئت مدیره وقت کلیسای جماعت ربانی خواست، تا کمیته نجات معتادین را هرچه سریعتر تشکیل دهند. نکته قابل تامل این درخواست، فواید ذکر شده توسط وی برای این کمیته است.
بسیاری از توجیهاتی که وی برای راه‌اندازی این کمیته ارائه کرد، ‌بعدها در آئین نامه تاسیس آن، ذکر شد. پیگیری تاثیر نجات معتادان بر خانواده‌ها، فامیل، دوستان و آشنایان، انجام خدمات اجتماعی که جزئی از رسالت کلیسا است و بی‌تردید بی‌تاثیر نخواهد بود، پیگیری اثری که این پروژه در میان ارامنه می‌گذارد از طریق باز شدن درهای جدید، آماده کردن برخی نجات یافتگان برای خدمت در آینده، از جمله فواید ذکر شده برای لزوم تاسیس این کمیته بود.
وی سپس نیازهای خود برای آغاز پروژه، از جمله ساختمان با چند اتاق، پرسنل و ردیف بودجه را ذکر می‌کند و از آنجا که این مساله، اهمیت راهبردی برای فرقه مسیحیت صهیونیستی داشته، مورد قبول گردانندگان آن در ایران و آمریکا، قرار می گیرد و امکانات قابل توجهی در اختیار وی قرار می‌دهند.
بی گمان دلیل پیدا کردن این موقعیت در کلیسا، اهمیت تبلیغ و جذب افراد و مسیحی‌سازی مسلمانان است؛ حتی اگر این افراد برچسب اعتیاد را به همراه خود داشته باشند. این واقعیتی است که نگاهی تحلیلی به کارنامه و فعالیت این کمیته، آن را نشان می دهد.
ادامه دارد…
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.