خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فاکس‌نیوز مجبور به عذرخواهی از مسلمانان شد

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از شبکه خبری العربیه، پس از آنکه «استیون مرسون» از تحلیل‌گران سیاسی و مجری شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت که محله‌های مسلمانان در شهر بیرمنگام ناامن است و غیرمسلمانان به آنجا نمی‌روند، واکنش‌های شدیدی در شبکه‌های اجتماعی به این حرکت نشان داده شد.
علاوه بر اعتراض کاربران در شبکه‌های اجتماعی، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس هم گفت که «امرسون کاملا احمق است.»
امرسون دقیقاً گفته بود که غیرمسلمانان و حتی پلیس‌ها به دلیل جرم و جنایت بسیار، به برخی محله‌های مسلمان نشین بیرمنگام نمی‌روند.
فاکس‌نیوز امروز بارها در میان برنامه‌های اصلی خود، از مسلمانان به دلیل اظهارات این فرد عذرخواهی کرد.
بیانیه رسمی عذرخواهی فاکس‌نیوز به این شرح است: «عمیقاً به خاطر این اشتباه متاسفیم، مطمئناً مناطق پرخطری در اروپا، آمریکا و دیگر مناطق دنیا وجود دارد که پلیس‌ و بازدیدکنندگان به هنگام ورود به آنها، جانب احتیاط را رعایت می کنند.»
پس از وقایع اخیر پاریس و کشته شدن ۱۷ شهروند این کشور، موجی از اقدامات رسانه‌ای برای تقویت احساسات اسلام‌هراسانه به راه افتاده است.
در این میان، انتشار ویژه‌نامه ۵ میلیون نسخه‌ای هفته‌نامه هتاک «شارلی» و چاپ مجدد تصویر حضرت رسول (ص) بر روی جلد آن، موجی از خشم را در میان مسلمانان دنیا برانگیخته است.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.