خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جذابیت مساجد قطر برای هواداران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲

مساجد قطر از جمله مسجد «کتارا» با استقبال هواداران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ رو به رو شده است و بازدیدکنندگان هنگام اذان از نمازگزاران یا مؤذنان عکس و فیلم می گیرند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، قطر که حدود چند هفته‌ای است میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است، این روزها حال و هوای فوتبالی دارد و نباید از نظر دور نگه داشت که این جام با معرفی مساجد و اماکن دینی قطر، طعه دینی نیز به خود گرفته است و مردم از کشورهای مختلف جهان را شگفت زده کرده است.

اخبار جام جهانی فوتبال ادیان نیوز

یکی از شگفتی های این جام، حضور هواداران غیر مسلمانان کشورهای مختلف در مساجد این کشور است و خود دولت قطر زمینه ای را فراهم کرده است تا مردم با دین اسلام و اماکن عبادی آنان آشنا شوند.

جام جهانی فوتبال قطر

در این میان، مسجد «کتارا» که از زیباترین مساجد قطر است مورد استقبال هواداران تیم های فوتبال قرار گرفته است.

مسجد «کتارا» یکی از زیباترین مساجد قطر در منطقه سوق واقف است که توسط زینب فاضل اوغلو، طراح بسیار مشهور مساجد ترکیه طراحی شده است.

هنگامی که موذن در مسجد کتارا مشغول اذان گفتن بود، ماریا رودریگز، یکی از هواداران آرژانتینی، پشت سر او نشسته بود و از او فیلم می گرفت و نشانه هایی از حیرت نشان می داد.

اخبار جام جهانی فوتبال ادیان نیوز

رودریگز در این باره گفت: همیشه به ادیان مردم خاورمیانه علاقه داشته ام و پس از اینکه از آرژانتین برای شرکت در جام جهانی به قطر آمدم دوست داشتم از مسجد کتارا دیدن کنم.

وی افزود: زمانی که خانواده ما تصمیم گرفتند برای شرکت در جام جهانی به قطر بیایند، ما بسیار هیجان زده بودیم و از مساجد مختلف دیدن کردیم و با اسلام آشنا شدیم. وقتی برای اولین بار وارد مسجد شدم، احساس راحتی و امنیت کردم.

لوریانا ستیمفیلیت، یکی دیگر از بازدیدکنندگان آرژانتینی گفت: جام جهانی فقط فوتبال نیست، بلکه به یادگیری فرهنگ ها و افراد مختلف و درک نحوه زندگی و زندگی روزمره آنها کمک می کند.

جام جهانی فوتبال قطر

بسیاری از بازدیدکنندگان و هواداران فوتبال برای آشنایی بیشتر با اسلام و معماری اسلامی به برخی از مساجد از جمله مسجد کتارا رفتند.

سادات انور، داوطلب کانادایی در مرکز مهمانان قطر، گفت: بسیاری از مردم به این موضوع علاقه مند هستند و این همان چیزی است که ما انتظار داشتیم و امیدوار بودیم و هواداران در زمان استراحت خود و فراغ بال از فوتبال با فرهنگ قطر آشنا می شوند.

وی ادامه داد: ما در اینجا در مسجد آبی یا مسجد کتارا بازدیدکنندگان زیادی داشتیم، مردم واقعاً علاقه مند هستند که معماری را ببینند، زیبایی مسجد را ببینند و نمازگزاران را در حین انجام یکی از نمازهای پنجگانه مشاهده کنند.

بازدیدکنندگان هنگام اذان از نمازگزاران یا مؤذنان عکس و فیلم می گیرند، در حالی که برخی دیگر به برخی از داوطلبان که اطلاعاتی درباره مسجد یا نحوه اقامه نماز ارائه می دهند گوش می دهند.

منبع فرارو
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.