خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار سازمان ملل به پاکسازی قومی مسلمانان

به گزارش ادیان نیوز، کمیته‌ تحقیقاتی شورای امنیت درباره وقایع جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد که شبه‌نظامیان مسیحی در جنگ داخلی این کشور در حال پاکسازی قومی مسلمانان هستند اما مدرکی برای اثبات نیت نسل‌کشی وجود ندارد.
کمیته تحقیقاتی مذکور در این باره اعلام کرد: هزاران تن از مردم در نتیجه این درگیری‌ها کشته شده‌اند. نقض‌ مکرر حقوق بشر و سوء رفتار از سوی تمام گروه‌های درگیر صورت گرفته است. ائتلاف سلکا‌ها و ضدبالاکاها نیز مسئول جنایت‌های جنگی هستند که در جمهوری آفریقای مرکزی رخ داده است و می‌دهد.
در گزارش این کمیته تحقیقاتی هم‌چنین آمده است: با وجود این که این کمیسیون نمی‌تواند به این نتیجه برسد که یک نسل‌کشی در حال وقوع است اما پاکسازی قومی مسلمانان از سوی ضد بالاکاها جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.
در گزارش نهایی این کمیته که ۱۹ دسامبر به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد، آمده است: بیش از ۶۰۰۰ تن تا کنون کشته شده‌اند و این رقم کوچک‌تر از حجم عظیم کشتار‌هایی است که در جمهوری آفریقای مرکزی رخ می‌دهد.
شبه‌نظامیان «ضد بالاکا» که اکثراً مسیحی هستند، در سال ۲۰۱۳ در واکنش به سقوط فرانسوا بوزیس، رئیس‌جمهور وقت توسط مسلمانان سلکا دست به اسلحه بردند.
شورای امنیت سازمان ملل نیز برای رسیدگی و تحقیقات درباره وقایع این کشور در سال ۲۰۱۳ یک کمیته تحقیقاتی تشکیل داد.
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.