خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تعاریف اغراق آمیز کشیش فرشید از کتاب مقدس

به گزارش ادیان نیوز، کشیش فرشید مجری شبکه سما تی وی، در برنامه ی ” چرا مسیحی هستم؟ ” به موضوع صحت و وثوق کتاب مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب مقدس را بیشتر می خوانیم دیگر نمی توانیم گول بخوریم همه چیز واضح است همه چیز مشخص است. ما می دانیم وقتی یک مبحثی را برای ما باز می کنند و می بینیم کاملا با کلام خدا مغایرت دارد می توانیم مطابقت بدهیم با کلام خدا (انجیل) و ببینیم از کلام خدا هست یا نیست. پس بنا بر این تمییز دهنده است برای ما این کلام خدا و همینطور توسط روح خدا نوشته شده کلام خدا و همینطور شما برای اینکه این را درک کنید، احتیاج به روح خدا دارید.
صحبت های این کشیش در حالی است که کتاب مقدس، در درون خود انسجام ندارد. با این حال چطور می توانیم کتاب مقدس را معیار فهم خود از زندگی حضرت عیسی (ع) و رسولانش قرار دهیم در حالیکه هنگام مطالعه ی کتاب مقدس، با چهار نقل از زندگی عیسی مواجه هستیم که هرکدام در بسیاری بخش ها با نقل دیگر متفاوت است؟
به عنوان مثال در جریاناتی که پس از دفن شدن عیسی (ع) اتفاق افتاده است، ما هیچگاه نمی توانیم بفهمیم آن زنانی که بر قبر عیسی رفته اند چه کسانی بوده اند، چه دیده اند و چه شنیده اند، زیرا هر کدام از اناجیل، این داستان را به گونه ای متفاوت از دیگری نقل کرده اند!
و یا در بیان زمان تصلیب عیسی(ع)، اناجیل نقل های مختلفی دارند: انجیل مرقس می گوید که عیسی بعد از خوردن وعده ی فصح، به صلیب کشیده شد ولی یوحنا زمان تصلیب را قبل از خوردن این وعده می داند.
از این دست اختلافات در کتاب مقدس وجود دارد که این امر باعث شده است انتقادهای فراوانی به این کتاب وارد شود.
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.